ازآنجا که جامعه آماری این تحقیق، مدیران کلیه سطوح شرکت مپنا در شهر تهران می باشد و جامعه ای محدود است ، لذا در این تحقیق از نمونه گیری جامعه محدود استفاده می شود. = Nحجم جامعه= n                  حجم نمونه = 200(1.96)² (0.5) (0.5) /200(0.05)² +(1.96 )² (0.5)(0.5) ~  131

  • روش و ابزار جمع آوری اطلاعات:

به طور کلی روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق به صورت زیر می باشد: الف) ابزار شناسایی تحقیق حاضر پرسشنامه می باشد. ب) برای تنظیم پرسشنامه و تکمیل ادبیات و مبانی نظری تحقیق از منابع کتابخانه ای و اینترنت اعم از کتب فارسی  و انگلیسی، مقالات فارسی و انگلیسی و پایان نامه ها استفاده خواهد شد. 1-14- روش تجزیه وتحلیل: داده ها به عنوان آگاهی های خام و پردازش نشده، ابتدایی ترین شناخت پژوهشگر پیرامون پاسخ های احتمالی هستند که در رابطه با مسأله تحقیق مطرح شده اند. لذا پس از دستیابی به این داده ها، با توجه به ماهیت و ساختار و قالب فرضیه ها، باید به تجزیه و تحلیل آن ها اقدام نمود. به طور کلی در تجزیه و تحلیل داده ها دو بعد وجود دارد. یک بعد کمی و یک بعد کیفی. در بعد کمی از محاسبات آماری برای تجزیه و تحلیل استفاده می شود و در بعد کیفی از تحلیل ها و استنتاج هایی که بر نتایج محاسبات آماری صورت می پذیرد. برای بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف (k-s) و برای بررسی فرضیه های تحقیق در صورت نرمال بودن از آزمون پارامتری و در صورت نرمال نبودن از آزمون ناپارامتری استفاده خواهد شد.

  • تعاریف متغیرها:

کنترل رسمی: فعالیت های کنترل رسمی به عنوان مکانیسم های نوشته شده که توسط مدیریت الزاماً باید اجرا گردند، تعریف شده است. که کارکنان یا گروه هایی که در مسیرپشتیبانی از اهداف بازاریابی بیان شده ، عمل می کنند را تحت تاٴثیر قرار می دهد.(Jaworski ,1988,p.26). کنترل غیررسمی: در مقابل کنترل غیر رسمی ازطریق تعاملات فردی بین مدیران و کارکنان مشخص می شود و می تواند توسط کارکنان به خوبی مدیران آغاز و اجرا شود.(Jaworski 1988) توانمندسازی کارکنان: به موقعیتی که در آن کارکنان از جانب مدیران دارای اختیار می شوند تا تصمیمات جدید و به روز و مستقلانه بگیرند تا بتوانند در موقعیت های مختلف ، واکنش های مناسب از خود نشان دهند، بازمی گردد.(Huselid,1995.Bowen & Lawler 1992). عملکرد کارکنان: عملکرد را حاصل فعالیت های یک فرد از لحاظ اجرای وظایف محوله در مدت زمان معین تعریف می نماید(George and Berry,1981;Wolfinbarger,1998). ارتباط از طریق رسانه های گروهی: یافته های تجربی بیانگر آن است که فعالیت های ارتباطات بیرون از سازمان فقط بر دیدگاه مشتریان از برند تأثیر ندارد ، بلکه ارتباطات بیرون از سازمان تفکرات و رفتار کارکنان را در حین تبلیغات شکل می دهد و بیانیه ها ی صریح یا ضمنی به کارکنان شرکت درباره رفتارشان که انتظار انجام و اجرای آن را دارند اعلام می دارد(. George and Berry,1981;Wolfinbarger,1998).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...