• ترتیب عمل و میزان خسارت در مواردی که برنده مناقصه در انجام تعهدات جزئاً یا کلاً تأخیر نماید.
  • الزام تحویل کالا بر طبق نمونه ممهور در صورتی که تهیه نمونه لازم باشد. در این صورت باید نمونه کالا با مهر طرفین معامله ممهور و نزد مناقصه گزار نگاهداری شود.
  • اقرار برنده مناقصه به اینکه از مشخصات کالا یا کار مورد معامله و مقتضیات محل تحویل کالا یا انجام کار اطلاع کامل دارد.
  • اختیار مناقصه گزار نسبت به افزایش یا کاهش مورد معامله در مدت قرارداد تا میزان بیست و پنج درصد مقدار مندرج در قرارداد.
  • بهای مورد معامله و ترتیب پرداخت آن، در مواردی که انجام کار بر اساس واحد بهای مورد معامله برآورد و در قرارداد ذکر می شود ولی بهای کارهای انجام یافته براساس واحد بها احتساب و پرداخت خواهد شد.
  • مبلغ پیش پرداخت و ترتیب واریز آن در صورتی که در شرایط مناقصه ذکر شده باشد.
  • میزان تضمین حسن انجام معامله و نحوه وصول اقساط آن در مورد امور ساختمانی و باربری و ترتیب استرداد آن بر اساس شرایط مناقصه.
  • مدت فاصله زمانی بین تحویل موقت و تحویل قطعی در قراردادهای مربوط به ساختمان و راه سازی و نظایر آن بر اساس شرایط مناقصه.
  • اقرار به عدم شمول ممنوعیت موضوع قانون راجع به منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلسین و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری مصوب دی ماه 1337.
  • سایر تعهداتی که در شرایط مناقصه ذکر شده است.
  • سایر شرایط که مورد توافق طرفین معامله قرار گیرد مشروط بر آنکه متضمن امتیازاتی علاوه بر آنچه در شرایط مناقصه ذکر شده برای فروشنده نباشد.

 

بند هفتم : شرایط تجدید و لغو مناقصه

براساس پیش بینی مندرج در بند (الف) ماده 24 قانون برگزاری مناقصات، مناقصه در شرایط زیر تجدید می گردد. در ضمن در ذیل هر یک از موارد توضیحات مربوط به آن ارائه شده است: 7-1 :  کم بودن تعداد مناقصه گران از حد نصاب تعیین شده در اسناد مناقصه بند (ب) ماده 14 ق.ب.م مواردی را که باید اسناد مناقصه شامل آن ها شود در 12 جزء بر شمرده و جزء 12 عبارت است از «سایر اسنادی که به تشخیص مناقصه گزار لازم باشد».  از آنجا که در هیچ یک از موارد یازده گانه مندرج در بند ب) ماده 9 مرقوم حداقل تعداد مناقصه گران را در اسناد مناقصه تعیین و مشخص کند. چنانچه حداقل تعداد مناقصه گران در اسناد مناقصه تعیین نشود، حداقل آن ها می تواند تا دو مناقصه گر باشد. در این صورت مناقصه با شرکت دو مناقصه گر قانونی خواهد بود و شخص دوم که برنده ی اول نشده می تواند به عنوان برنده ی دوم مطرح شود. ولی در صورتی که تنها یک مناقصه گر در مناقصه پیشنهاد خود را به مناقصه گزار اعلام کند، آنگاه مورد مشمول بند (ط)  ماده (2) ق.ب.م خواهد بود که از موارد تحقق انحصار در معامله است.[133] 7-2 : امتناع برندگان اول و دوم مناقصه از انعقاد قرارداد هر چند فراخوان و مناقصه به معنای «ایجاب» نیست اما پیشنهاد مناقصه گران هر یک  «ایجابی» است برای انعقاد قرار داد. این ایجاب یک ایجاب ساده و معمولی نیست بلکه با یک مبلغی در مقابل مناقصه گزار تضمین شده است. مناقصه گر از نظر قانونی تا میزان و مبلغ تضمین در برابر مناقصه گزار مسئولیت دارد و نه بیشتر تضمین شده است. مناقصه گزار مسئولیت دارد نه بیشتر. پس، مناقصه گر را در صورت برنده شدن در مناقصه نمی توان ملزم به انعقاد قرار داد کرد.[134] 7-3 :  پایان مدت اعتبار پیشنهادها به موجب جزء (5) بند (ب) ماده 14 ق.ب.م  مدت اعتبار پیشنهادها باید توسط مناقصه گزار در اسناد مناقصه تعیین شود. مناقصه گر ناگزیر است مراحل برگزاری مناقصه را به گونه ای تنظیم کند که پیشنهاد مناقصه گران از نظر مدت زمان، دارای اعتبار مناسبی باشند به گونه ای که بتواند پیش از انقضای مدت اعتبار پیشنهادها برنده ی مناقصه را اعلام کند. اگر به هر دلیلی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...