پایان نامه با موضوع تربیت شهروندی، تعاریف مفهوم |
- بررسی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد فردی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
- بررسی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد فرهنگی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
- بررسی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد اقتصادی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان
- بررسی وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد سیاسی تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان.
- بررسی وضعیت موجود و مطلوب مهارتهای تربیت شهروندی در برنامه درسی از دید معلمان با توجه به رشته تحصیلی آنها
1-4- سوالات یافرضیه های تحقیق(بیان روابط بین متغیرهای موردمطالعه)
- آیا بین وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد اجتماعی تربیت شهروندی در برنامه درسی دوره راهنمایی(متوسطه اول) از دید معلمان تفاوتی وجود دارد؟
- آیا بین وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد فردی تربیت شهروندی در برنامه درسی دوره راهنمایی(متو سطه اول )از دید معلمان تفاوتی وجود دارد؟
- آیا بین وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد فرهنگی تربیت شهروندی در برنامه درسی دوره راهنمایی(متوسطه اول) از دید معلمان تفاوتی وجود دارد؟
- آیا بین وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد اقتصادی تربیت شهروندی در برنامه درسی دوره راهنمایی (متوسطه اول)از دید معلمان تفاوتی وجود دارد؟
- آیا بین وضعیت موجود و مطلوب مهارت های مورد نیاز بعد سیاسی تربیت شهروندی در برنامه درسی دوره راهنمایی(متوسطه اول) از دید معلمان تفاوتی وجود دارد؟
- آیا بین وضعیت موجود و مطلوب مهارتهای پنج گانه تربیت شهروندی در برنامه درسی دوره راهنمایی(متوسطه اول) از دید معلمان با توجه به رشته تحصیلی آنها تفاوت وجود دارد؟
1-5- متغیرها (تعاریف مفهومی و عملیاتی)
1-5-1-تعاریف نظری:
تربیت شهروندی: به قول تورنیمنظور از تربیت شهروندی عبارتست از فرآیند انتقال دانشها، ارزشها و نگرشهای لازم برای مشارکت سیاسی و اجتماعی، آگاهی از تاریخ و نهادهای سیاسی، باور به ارزشهای بنیادی و کسب مهارتهای لازم برای فهم سیاستهای عمومی و نظارت بر آنها (مایلز، 2007).
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 01:26:00 ب.ظ ]
|