پایان نامه ارشد رایگان درمورد رقابت در بازار، منابع در دسترس |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی توانایی بازاریابی برای کتابخانههای موجود محصولات صوتیتصویری، توانایی توسعه نسخههای داخلی محصولات چاپی و آنلاین، انگیزه نوآوری محصولات برای بازارهای جدید، و رشد فرصتها سازمانهای رسانهای را بهسوی بین المللی شدن سوق داده است ( گرشون، 1997؛ البرران و چان اُلمستد، 1998؛ ونکرانِنبرگ[222]، کلوت[223] و هاگِدورن[224]، 2001). 20-2 بهبود وضعیت انسانی تحولات قابلملاحظه در شرایط زندگی در جهان نیز پتانسیل فعالیتهای کسب و کار جهانی را تغییر میدهد. توسعه اقتصادی قدرتمند در آسیا در طول دو دهه اخیر و پیشرفتها در آمریکای لاتین، مصارف داخلی خدمات و محصولات را افزایش داده است. به همین ترتیب، افزایش باسوادی، تحصیلات، و دستمزد نیز تواناییهای بالقوه و منابع در دسترس برای کسر عظیمی از جمعیت در این مناطق را تغییر داده است. رشد شهرنشینی جمعیت در کشورهای توسعهیافته و درحال توسعه نیز بسیاری از افراد را به مناطقی میکشاند که زیرساختها برای آنها خدماتی در زمینه آب، برق، بهداشت و ارتباطات راه دور فراهم میسازد. برق و ارتباطات راه دور برای بسیاری از کسب و کارها حیاتی است، اما برای تمامی سازمانهای رسانهای از نیازهای اساسی است. شهرنشینی همچنین شرایطی را میآفریند که از بسیاری از رسانهها حمایت می کند چرا که به این ترتیب رسانهها بر موانع اقتصادی مربوط به مسافتهای توزیع و تراکم جمعیت غلبه مینمایند (پیکارد، 2002). افزایش در درآمد در دست و پیشرفتهایی که در زمینه اوقات فراغت حاصل آمده است، برای بسیاری از سازمانهای رسانهای قابلملاحظه هستند چرا که محصولات آنها بستگی معناداری به میزان صرف زمانی و پولی مشتریان دارد (پیکارد، 2002). 21-2 تاثیرات خطمشی خاص رسانه برخی صنایع، نظیر بانکداری، داروسازی و رسانه، با سیاستها و قوانین خاص آن صنعت روبرو هستند که در دیگر کسب و کارها کاربری ندارد. در نتیجه، تصمیماتی که توسط سیاستگذاران گرفته میشود می تواند به کلی صنایع، سازمانهای خاص و محصولات و خدمات را تحت تاثیر قرار دهد. رسانه نیز بهصورت قابلملاحظهای با تحولات مهمی که در رویکردهای سیستمهای حکومتی بهوجود میآید، تحت تاثیر قرار گرفته است. همزمان، نگرانیها در باب انحصار و تمرکزگرایی در صنایع رسانهای منجر به وضع قوانین رقابتی و سیاستهای مالکیت رسانهای خاصی شده است که برخی از گزینههای استراتژیک را محدود میسازد. تغییرات در سیاستهای عمومی با ایجاد محیطی آشفته برای رسانهها و صنایع مرتبط با اطلاعات، محیط منظم و قابل پیش بینی را از پایه برهم زده است. این تغییرات حجم عظیمی از سرمایه را برای توسعه ارتباطات راه دور و رسانه به ارمغان آورده است که باعث بهوجود آمدن صنایع و سازمانهای رسانهای جدید گشته و ساختار صنایع رسانهای سنتی را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر، رقیبان و فناوریهای درهمگسیخته در حال ظهور، در حال از بین بردن بنیانهای مالی و مربوط به مشتریان رسانههای موجود هستند. 22-2 کاهش موانع برای ورود رقبای رسانهای مهمترین تغییراتی که در دو دهه اخیر رخ داده است باعث شده موانع ورود به فعالیتهای ماهوارهای، کابلی و پخش کاهش یابد. صنعت تلویزیون دچار بیشترین تحولات در عصر مدرن شده است، و سرعت این تحولات با سیاست لیبرالیزاسیون که خدمات پخش دولتی را از انحصار درآورد و محدودیتها را از فعالیتهای تجاری در داخل برداشت و آنها را به اروپا و آسیا برد و رشد بخشهای خصوصی را در دیگر مناطق افزایش داد، رشد بیشتری یافت. سرعت لیبرالیزاسیون در میان ملل اروپایی بسیار متفاوت بود، اما پیش از آغاز دهه 90 میلادی، تاثیر تحول آن منجر به رشد ناگهانی در تعداد پخشکنندگان آگهیهای داخلی شد. و این رشد بهصورت بنیادین رقابت در بازار تلویزیون را با رشد فزاینده تولید کانالها و برنامهها درسطح کشور و حتی محلی نیز تغییر داد. تغییرات در تامین شبکهها و برنامهها در دید کسانی که به تماشای تلویزیون مینشینند کاملاً مشهود است، اما اندازه و سرعت این رشد بیسابقه بوده است. بخش عظیمی از این رشد نتیجه معرفی و گسترش تلویزیونهای زمینی تجاری و دسترسی آسان به شبکه های ماهوارهای و کابلی تبلیغاتی بود. تحولات در تامین با تغییر پویایی بازارها و عملکرد سازمانها در آن، بهطور قابلملاحظهای بازارهای رسانهای را متحول کرده است. 23-2 بهبود تجارت در محصولات رسانهای دولتهای منطقه به دلایل اقتصادی و فرهنگی فعالانه از تلاش برای افزایش تولید و جریان محصولات رسانهای حمایت کردهاند. برای نمونه، اتحادیه اروپا[225] از سیاست استفاده نموده تا درصد پخش محتوی منطقهای را توسط ایستگاههای تلویزیونی افزایش داده، انتقال خدمات ماهوارهای و کابلی را تسهیل کرده و برنامههایی را ایجاد نماید تا بازاریابی و توزیع برنامه های تلویزیونی را حداقل در بازار داخلی بهبود بخشد. 24-2 ارتقاء تشکیلات اقتصادی خُرد تلاشهای عمدهای بهصورت خطمشیهای دولتی فعالانه و غیرفعالانه در اروپا و دیگر مناطق انجام گشته تا به توسعه سازمانهای خرد و متوسط فعال در زمینه ICT و رسانه یاری رساند (ترنر[226]، 1997؛ بکلاند[227] و سندبرگ[228]، 2002). هرچند این عملیات نتایج گوناگونی داشته است، اما منجر به اضافهشدن تازهواردها به بازار شده است و تواناییهای افراد و سازمانها را گسترش داده است. 25-2 قانونگذاری درباره انحصارگرایی و تمرکزگرایی مسائلی که شامل انحصارگرایی سازمانها و تمرکزگرایی در صنایع رسانهای میشود منجر به بروز اولویتهای سیاستگذاری در سیاستهای منطقهای و ملی شده است. نگرانیها درباره رشد شرکتهای رسانهای بزرگ باعث افزایش تاکید بر قانونگذاری رقابت و ایجاد محدودیت مالکیت سازمانهای خاص و فرارسانهها شده است (کمیسیون اروپا[229]، 1992؛ پارلمان اروپا[230]، 2002؛ سانچز-تابرنرو[231] و کارواژال[232]، 2002). 26-2 تاثیرات خاص بازار
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 11:45:00 ب.ظ ]
|