دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی توانایی بازاریابی برای کتابخانه­های موجود محصولات صوتی­تصویری، توانایی توسعه نسخه­های داخلی محصولات چاپی و آن­لاین، انگیزه نوآوری محصولات برای بازارهای جدید، و رشد فرصت­ها سازمان­های رسانه­ای را به­سوی بین ­المللی شدن سوق داده است ( گرشون، 1997؛ البرران و چان اُلمستد، 1998؛ ون­کرانِنبرگ[222]، کلوت[223] و هاگِدورن[224]، 2001). 20-2 بهبود وضعیت انسانی تحولات قابل­ملاحظه در شرایط زندگی در جهان نیز پتانسیل فعالیت­های کسب و کار جهانی را تغییر می­دهد. توسعه اقتصادی قدرتمند در آسیا در طول دو دهه اخیر و پیشرفت­ها در آمریکای لاتین، مصارف داخلی خدمات و محصولات را افزایش داده است. به همین ترتیب، افزایش باسوادی، تحصیلات، و دستمزد نیز توانایی­های بالقوه و منابع در دسترس برای کسر عظیمی از جمعیت در این مناطق را تغییر داده است. رشد شهرنشینی جمعیت در کشورهای توسعه­یافته و درحال توسعه نیز بسیاری از افراد را به مناطقی می­کشاند که زیرساخت­ها برای آنها خدماتی در زمینه آب، برق، بهداشت و ارتباطات راه دور فراهم می­سازد. برق و ارتباطات راه دور برای بسیاری از کسب و کارها حیاتی است، اما برای تمامی سازمان­های رسانه­ای از نیازهای اساسی است. شهرنشینی همچنین شرایطی را می­آفریند که از بسیاری از رسانه­ها حمایت می­ کند چرا که به این ترتیب رسانه­ها بر موانع اقتصادی مربوط به مسافت­های توزیع و تراکم جمعیت غلبه می­نمایند (پیکارد، 2002). افزایش در درآمد در دست و پیشرفت­هایی که در زمینه اوقات فراغت حاصل آمده است، برای بسیاری از سازمان­های رسانه­ای قابل­ملاحظه هستند چرا که محصولات آنها بستگی معناداری به میزان صرف زمانی و پولی مشتریان دارد (پیکارد، 2002). 21-2 تاثیرات خط­مشی خاص رسانه برخی صنایع، نظیر بانکداری، داروسازی و رسانه، با سیاست­ها و قوانین خاص آن صنعت روبرو هستند که در دیگر کسب و کارها کاربری ندارد. در نتیجه، تصمیماتی که توسط سیاستگذاران گرفته می­شود می ­تواند به کلی صنایع، سازمان­های خاص و محصولات و خدمات را تحت تاثیر قرار دهد. رسانه نیز به­صورت قابل­ملاحظه­ای با تحولات مهمی که در رویکردهای سیستم­های حکومتی به­وجود می­آید، تحت تاثیر قرار گرفته است. همزمان، نگرانی­ها در باب انحصار و تمرکزگرایی در صنایع رسانه­ای منجر به وضع قوانین رقابتی و سیاست­های مالکیت رسانه­ای خاصی شده است که برخی از گزینه­های استراتژیک را محدود می­سازد. تغییرات در سیاست­های عمومی با ایجاد محیطی آشفته برای رسانه­ها و صنایع مرتبط با اطلاعات، محیط منظم و قابل پیش ­بینی را از پایه برهم زده است. این تغییرات حجم عظیمی از سرمایه را برای توسعه ارتباطات راه دور و رسانه به ارمغان آورده است که باعث به­وجود آمدن صنایع و سازمان­های رسانه­ای جدید گشته و ساختار صنایع رسانه­ای سنتی را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر، رقیبان و فناوری­های درهم­گسیخته در حال ظهور، در حال از بین بردن بنیان­های مالی و مربوط به مشتریان رسانه­های موجود هستند. 22-2 کاهش موانع برای ورود رقبای رسانه­ای مهم­ترین تغییراتی که در دو دهه اخیر رخ داده است باعث شده موانع ورود به فعالیت­های ماهواره­ای، کابلی و پخش کاهش یابد. صنعت تلویزیون دچار بیشترین تحولات در عصر مدرن شده است، و سرعت این تحولات با سیاست لیبرالیزاسیون که خدمات پخش دولتی را از انحصار درآورد و محدودیت­ها را از فعالیت­های تجاری در داخل برداشت و آنها را به اروپا و آسیا برد و رشد بخش­های خصوصی را در دیگر مناطق افزایش داد، رشد بیشتری یافت. سرعت لیبرالیزاسیون در میان ملل اروپایی بسیار متفاوت بود، اما پیش از آغاز دهه 90 میلادی، تاثیر تحول آن منجر به رشد ناگهانی در تعداد پخش­کنندگان آگهی­های داخلی شد. و این رشد به­صورت بنیادین رقابت در بازار تلویزیون را با رشد فزاینده تولید کانال­ها و برنامه­ها درسطح کشور و حتی محلی نیز تغییر داد. تغییرات در تامین شبکه­ها و برنامه­ها در دید کسانی که به تماشای تلویزیون می­نشینند کاملاً مشهود است، اما اندازه و سرعت این رشد بی­سابقه بوده است. بخش عظیمی از این رشد نتیجه معرفی و گسترش تلویزیون­های زمینی تجاری و دسترسی آسان به شبکه ­های ماهواره­ای و کابلی تبلیغاتی بود. تحولات در تامین با تغییر پویایی بازارها و عملکرد سازمان­ها در آن، به­طور قابل­ملاحظه­ای بازارهای رسانه­ای را متحول کرده است. 23-2 بهبود تجارت در محصولات رسانه­ای دولت­های منطقه به دلایل اقتصادی و فرهنگی فعالانه از تلاش برای افزایش تولید و جریان محصولات رسانه­ای حمایت کرده­اند. برای نمونه، اتحادیه اروپا[225] از سیاست استفاده نموده تا درصد پخش محتوی منطقه­ای را توسط ایستگاه­های تلویزیونی افزایش داده، انتقال خدمات ماهواره­ای و کابلی را تسهیل کرده و برنامه­هایی را ایجاد نماید تا بازاریابی و توزیع برنامه ­های تلویزیونی را حداقل در بازار داخلی بهبود بخشد. 24-2 ارتقاء تشکیلات اقتصادی خُرد تلاش­های عمده­ای به­صورت خط­مشی­های دولتی فعالانه و غیرفعالانه در اروپا و دیگر مناطق انجام گشته تا به توسعه سازمان­های خرد و متوسط فعال در زمینه ICT و رسانه یاری رساند (ترنر[226]، 1997؛ بک­لاند[227] و سندبرگ[228]، 2002). هرچند این عملیات نتایج گوناگونی داشته است، اما منجر به اضافه­شدن تازه­واردها به بازار شده است و توانایی­های افراد و سازمان­ها را گسترش داده است. 25-2 قانون­گذاری درباره انحصارگرایی و تمرکزگرایی مسائلی که شامل انحصارگرایی سازمان­ها و تمرکزگرایی در صنایع رسانه­ای می­شود منجر به بروز اولویت­های سیاست­گذاری در سیاست­های منطقه­ای و ملی شده است. نگرانی­ها درباره رشد شرکت­های رسانه­ای بزرگ باعث افزایش تاکید بر قانونگذاری رقابت و ایجاد محدودیت مالکیت سازمان­های خاص و فرارسانه­ها شده است (کمیسیون اروپا[229]، 1992؛ پارلمان اروپا[230]، 2002؛ سانچز-تابرنرو[231] و کارواژال[232]، 2002). 26-2 تاثیرات خاص بازار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...