فروش پایان نامه : مفهوم بازاریابی، بخشبندی بازار |
فصل سوم رفتار کاربر 3-1- مقدمه در عصر حاضر مطالعه رفتار مصرفکننده نقش مهمی در تعیین استراتژیهای سازمان دارد. زیرا مصرفکننده و کاربر مهمترین هدف هر سازمانی است. در این فصل به اهمیت مطالعه رفتار مصرفکننده و کاربر در محیط فیزیکی و محیط اینترنت پرداخته خواهد شد و در ادامه این مباحث در شبکههای اجتماعی بررسی میشود. در پایان نیز به دستهبندی عوامل مؤثر در رفتار کاربر پرداخته میشود. 3-2- رفتار مصرفکننده رفتار مصرفکننده یکی از مهمترین مسائلی است که در سالهای گذشته موردبحث و تحقیق قرارگرفته است. سازمانها همیشه خواهان فهم نحوه تصمیمگیری مصرفکننده بودهاند تا بتوانند در طراحی محصولات و خدمات خود از آن استفاده کنند. بهطور مثال اطلاع از گرایش رفتار مصرفکننده به سمت استفاده از تبلتها میتواند به سازمانهای تولیدکننده وسایل الکترونیکی در تغییر جهت خط تولیدشان کمک کند. مطالعه رفتار مصرفکننده از اهمیت ویژهای در نحوه تصمیمگیری مدیریتی سازمانها برخوردار است. یافتهای تحقیقات مربوط به مصرفکننده همچنین قادر است بهصورت یک عامل مؤثر در بخشبندی بازار عمل نماید (سیبرت، 1996). بهطور مثال استفاده از تبلتها در بین جوانان بسیار بیشتر از افراد دیگر است. رفتار مصرفکننده همچنین با بازار بینالمللی رابطه دارد. مطالعه فرایندهای میان فرهنگی و واکنشهایی که در کشورهای مختلف به فعالیتهای مربوط به بازاریابی نشان داده میشود، نقطه عطف این حوزه بهحساب میآیند. مطالعه رفتار مصرفکننده مشخصکننده اهمیت مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی در بازار است (سیبرت، 1996). برای مثال اطلاع از عواقب استفاده بیشازحد کودکان از تبلتها و دستگاههای الکترونیکی موجب رشد بهتر جمعیت جوان در یک جامعه میشود. مفهوم بازاریابی دلالت بر این عقیده دارد که صنعت، فرایند رضایت مشتری است؛ نه فرایند تولید کالا. یک صنعت با مصرفکننده و نیازهایش شروع میشود نه بهوسیله حق امتیاز،
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 01:54:00 ب.ظ ]
|