دانلود تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری، بانکداری الکترونیکی |
الف)بازاریابی بازاریابی یک فرایند اجتماعی- مدیریتی است که به وسیلهی آن، افراد و گروه ها، نیازها و خواستههای خود را از طریق تولید، عرضه و مبادلهی کالاهای مفید با دیگران، تأمین میکنند (کاتلر، 1384). انجمن بازاریابی آمریکا نیز بازاریابی را فرایندی شامل برنامهریزی و تحقق یک ایده، تبلیغات و سپس توزیع کالا، خدمات و اندیشه جهت برقراری مبادله دانسته است تا به وسیلهی آن بتوان اهداف فردی و سازمانی را برآورده ساخت (اسماعیلپور،1383: 80). بازاریابی با نیازها و خواستههای بشر آغاز میشود، انسانها برای بقای خود به غذا، هوا، آب … نیاز دارند. علاوه بر این به سرگرمی، آموزش و سایر خدمات هم نیازمندند. میان نیاز، خواسته و تقاضا تفاوتهایی وجود دارد که این تفاوتها از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. نیاز به معنی عدم دسترسی به یک رضامندی اساسی میباشد که در بافت حیاتی و روان هر انسان مانند غذا و پوشاک وجود دارد. اما خواستهها میل و علاقه انسان به اقلام خاصی میباشد که برطرف کننده نیاز وی باشد. به عنوان مثال نیاز به غذا را میتوان به شکلهای گوناگون و با سلیقههای متفاوت برطرف نمود. از طرفی برخلاف نیازهای انسان که محدود میباشند، خواستههای بشر بسیار زیادند و همواره در حال تغییر و تحولند. تقاضا نیز همان خواستن برخی محصولات خاص میباشد که با نوعی توانایی و تماس برای خرید همراه شده باشد. بدین معنی که خواستهها، زمانی به تقاضا تبدیل میشوند که با قدرت خرید همراه شوند. افراد زیادی خواستار خرید اتومبیل گران قیمت هستند ولی کسانی که توانایی خرید آن را دارند محدودند، بازاریابان با متناسب کردن، جذاب کردن، قابل تحمل کردن خرید و همچنین سهولت دسترسی برای مصرفکنندگان هدف، بر تقاضای آنها تأثیر میگذارند (کاتلر، 2002: 94). ب) اعتماد اعتماد به اطمینان فرد به یک چیز اشاره دارد (مورگان و هانت، 1994: 24). ج) تضمین جنبه اجتماعی، روانشناختی، اقتصادی و عاطفی یک ارتباط می باشد که به وسیله معاشرت و اثر متقابل به وجود می آید و باعث به هم پیوستگی روابط می شود (مک کال، 1970: 120). د) تعهد تعهد به این امر اشاره دارد که افراد نسبت به کار خود مقید بوده و اهداف تعریف شده را رعایت میکنند و به آنها احترام قائلند (مورگان و هانت، 1994: 25). ه) مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری فلسفه ای در کسب و کار است که دورنمای سازمانی را در تجارت با مشتریان ارائه می کند (کارپانسکی، 2001: 98). به تعبیر دیگر مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرایندها و فناوریهایی اطلاق می شود که سازمان برای شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری به کار می گیرد. این فن شامل پیاده سازی یک راه حل جامع می باشد که با یکپارچه کردن افراد فرایندها و فناوری یک ارتباط بی نقص بین تمام فعالیتهای مربوط به مشتری برقرار می کند تا ارتباط بنگاه اقتصادی با تمام مشتریان را بیشتر کند (موسوی و رضاییان، 1385: 118). از طرف دیگر می توان آن را یک عنصر عریض و پهناور محاوره ای دانست که چهار مرحله کلیدی کسب مشتری، حفظ مشتری، توسعه مشتری و تمایز مشتری را در بر می گیرد که در این میان حفظ مشتری به عنوان مهمترین عنصر شناخته شده است، زیرا نگهداری مشتری موجود حدودا پنج برابر ارزان تر از کسب مشتری جدید تخمین زده شده است (هلمس، 2004: 40). و) سیستم بانکداری نوین بانکداری الکترونیکی عبارت است از استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع واطلاعات مالی به صورت الکترونیکی که می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعب بانکها شود.
1-10-2. تعریف عملیاتی
الف)بازاریابی: در این تحقیق متغیر بازاریابی، توسط پرسشنامه استاندارد مبتنی بر مدل تای توی هین (2006: 106) در چهار بعد اعتماد، تعهد، تضمین و مدیریت ارتباط با مشتری سنجیده
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1398-12-14] [ 08:28:00 ب.ظ ]
|