پایان نامه :مطالعه تاثیر تکنولوژی اطلاعات واجرای فرآیند مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی در بیمه های خصوصی شهر کرمانشاه |
استاد راهنما :
دکتر بابک جمشیدینوید
استاد مشاور :
دکتر رضا هاشمی
شهریور 1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده1
فصـــل اول
کـلیـــات پژوهــــش
1-1- مقدمه3
1-2- تعریف و بیان مساله پژوهش.4
1-3- اهمیت موضوع پژوهش6
1-4- اهداف پژوهش8
1-5- قلمرو پژوهش8
1-6- فرضیات پژوهش.9
1-7- بیان متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی.9
1-8- شرح مفاهیم و اصطلاحات10
1-8-1- تعاریف مفهومی.10
1-8-2- تعاریف عملیاتی.12
فصـــل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه15
2-2- مبانی نظری پژوهش15
2-2-1- دانش: تعاریف و دستهبندیها15
2-2-1-1- تعریف دانش17
2-2-1-2- دستهبندی دانش19
2-2-2- مدیریت دانش22
2-2-2-1- تعاریف مدیریت دانش 23
2-2-2-2- اهمیت مدیریت دانش.25
2-2-2-3- مدیریت دانش و یادگیری سازمانی.26
2-2-2-4- مزایای مدیریت دانش.27
2-2-2-4- فرآیند مدیریت دانش 30
2-2-2-4-1- فرآیند کسب دانش32
2-2-2-4-2- فرآیند تبدیل دانش33
2-2-2-4-3- فرآیند محافظت از دانش.35
2-2-2-4-4- کاربرد دانش36
2-2-2-5- مدیریت دانش در صنعت بیمه37
2-2-3- تکنولوژی اطلاعات38
2-2-3-1- تعریف تکنولوژی اطلاعات39
2-2-3-2- اثرات بکارگیری تکنولوژی اطلاعات در سازمانها.40
2-2-3-3- تکنولوژی اطلاعات در صنعت بیمه41
2-2-3-4- رابطه تکنولوژی اطلاعات و مدیریت دانش43
2-2-3-4-1- تشریح الگوی چرخه دانش به کمک فناوری اطلاعات.46
2-2-3-4-2- فناوریهای پشتیبان مدیریت دانش.47
2-2-3-4-3- بخشی از مزایای بکارگیری فناوری اطلاعات در سیستم مدیریت دانش.48
2-2-4- مزیت رقابتی48
2-2-4-1- مفهوم مزیت رقابتی پایدار50
2-2-4-2- دیدگاه منبع محور به شرکت.51
2-2-4-3- دانش به عنوان منبع مزیت رقابتی.54
2-2-5- جمعبندی مبانی نظری.54
2-2-6- صنعت بیمه58
2-2-6-1- تاریخچه بیمه در ایران59
2-3- پیشینهی پژوهش.61
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور.61
2-3-2-پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور.64
فصــــل ســــوم
روش شناسی پژوهــــش
3-1- مقدمه67
3-2- روش پژوهش67
3-3- جامعه آماری68
3-4- روش نمونه گیری.68
3-5- منابع و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.70
3-5-1- تشریح پرسشنامه70
3-5-1-1- روایی72
3-5-1-2- پایایی72
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها.74
فصــــل چهــــارم
تحــلیل یافتهها
4-1- مقدمه.79
4-2- یافته های توصیفی متغیرهای پژوهش.79
4-3- تحلیل استنباطی داده ها.81
4-3-1- آزمون نرمالبودن متغیرها.81
4-3-2- آزمون فرضیه ها ونتایج آن82
4-3-2-1- آزمون فرضیهی فرعی اول82
4-3-2-2- آزمون فرضیهی فرعی دوم83
4-3-2-3- آزمون فرضیهی فرعی سوم.84
4-3-2-4- آزمون فرضیهی فرعی چهارم85
4-3-2-5-آزمون فرضیهی اصلی دوم و فرعی پنجم86
4-4- آزمون رگرسیون87
4-4-1- آزمون معنادار بودن رگرسیون88
4-4-2- آزمون همخطی88
4-4-3- آزمون عدم خود همبستگی89
4-4-4-آزمون F لیمر و هاسمن89
4-5- خلاصه یافتهها.93
فصــــل پنجــــم
نتیجهگیــری و پیشنهـادها
5-1- مقدمه.95
5-2- جمعبندی پژوهش.95
5-3- نتیجهگیری آزمون فرضیهها96
5-4- پیشنهادها99
5-5- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.100
5-6- محدودیتهای پژوهش. 101
فهرست منابع102
جداول پیوست.113 چکیده لاتین.I
فهـــرست جداول
عنوان صفحه
جدول (2-1) ویژگیهای دانش صریح و ضمنی.21
جدول (2-2) دیدگاههای مختلف راجع به فرآیند مدیریت دانش.31
جدول (2-3) مراحل الگوی چرخه دانش به کمک فناوری اطلاعات.46
جدول (3-1) تشریح پرسشنامه.71
جدول (3-2) ضریب آلفای کرومباخ.73
جدول (3-3) میزان پایایی کل سوالات.74
جدول (4-1) مشخصات دموگرافی.80
جدول (4-2) آزمون نرمال بودن متغیرها.82
جدول (4-3) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه اول83
جدول (4-4) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه دوم.84
جدول (4-5) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه سوم85
جدول (4-6) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه چهارم.86
جدول (4-7) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه پنجم.87
جدول (4-8) آزمون همخطی88
جدول (4-9) آزمون F لیمر (همسانی عرض از مبدا مقاطع)90
جدول (4-10) نتایج آزمون هاسمن (انتخاب بین اثرات ثابت و تصادفی).90
جدول (4-11) نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره.91
جدول (4-12) خلاصه یافتهها93
فهـــرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (1-1) مدل مفهومی9
شکل (2-1) نقش تکنولوژی اطلاعات در مدیریت دانش.45
فهـــرست شکلها
عنوان صفحه
شکل (2-1) انواع دانش20
شکل (2-2) قابلیت فرآیند مدیریت دانش گنجانده شده در مدل پژوهش.32
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 02:59:00 ب.ظ ]
|