استاد راهنما :
 

دکتر بابک جمشیدی­نوید
 

 

 

استاد مشاور :
 

دکتر رضا هاشمی
 

 
 

شهریور 1392
 


(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان                                                                                                             صفحه
 
چکیده1
 
فصـــل اول
کـلیـــات پژوهــــش
1-1- مقدمه3
1-2- تعریف و بیان مساله پژوهش.4
1-3-  اهمیت موضوع پژوهش6
1-4- اهداف پژوهش8
1-5- قلمرو پژوهش8
1-6- فرضیات پژوهش.9
1-7- بیان متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی.9
1-8-  شرح مفاهیم و اصطلاحات10
1-8-1- تعاریف مفهومی.10
1-8-2-  تعاریف عملیاتی.12
 
فصـــل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه15
2-2- مبانی نظری پژوهش15
2-2-1- دانش: تعاریف و دسته­بندی­ها15
2-2-1-1- تعریف دانش17
2-2-1-2-  دسته­بندی دانش19
2-2-2- مدیریت دانش22
2-2-2-1- تعاریف مدیریت دانش 23
2-2-2-2- اهمیت مدیریت دانش.25
2-2-2-3- مدیریت دانش و یادگیری سازمانی.26
2-2-2-4- مزایای مدیریت دانش.27
2-2-2-4- فرآیند مدیریت دانش 30
2-2-2-4-1- فرآیند کسب دانش32
2-2-2-4-2- فرآیند تبدیل دانش33
2-2-2-4-3- فرآیند محافظت از دانش.35
2-2-2-4-4- کاربرد دانش36
2-2-2-5- مدیریت دانش در صنعت بیمه37
2-2-3- تکنولوژی اطلاعات38
2-2-3-1- تعریف تکنولوژی اطلاعات39
2-2-3-2- اثرات بکارگیری تکنولوژی اطلاعات در سازمان­ها.40
2-2-3-3- تکنولوژی اطلاعات در صنعت بیمه41
2-2-3-4- رابطه تکنولوژی اطلاعات و مدیریت دانش43
2-2-3-4-1- تشریح الگوی چرخه دانش به کمک فناوری اطلاعات.46
2-2-3-4-2- فناوری­های پشتیبان مدیریت دانش.47
2-2-3-4-3- بخشی از مزایای بکارگیری فناوری اطلاعات در سیستم مدیریت دانش.48
2-2-4- مزیت رقابتی48
2-2-4-1- مفهوم مزیت رقابتی پایدار50
2-2-4-2- دیدگاه منبع محور به شرکت.51
2-2-4-3- دانش به عنوان منبع مزیت رقابتی.54
2-2-5- جمع­بندی مبانی نظری.54
2-2-6- صنعت بیمه58
2-2-6-1- تاریخچه بیمه در ایران59
2-3- پیشینه­ی پژوهش.61
2-3-1- پژوهش­های انجام شده در داخل کشور.61
2-3-2-پژوهش­های انجام شده در خارج از کشور.64
 
فصــــل ســــوم
روش شناسی پژوهــــش
3-1-  مقدمه67
3-2-  روش پژوهش67
3-3- جامعه آماری68
3-4- روش نمونه گیری.68
3-5-  منابع و ابزار گردآوری داده­ ها و اطلاعات.70
3-5-1- تشریح پرسشنامه70
3-5-1-1- روایی72
3-5-1-2- پایایی72
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده­ ها.74
 
فصــــل چهــــارم
تحــلیل یافته­ها
4-1- مقدمه.79
4-2- یافته­ های توصیفی متغیرهای پژوهش.79
4-3- تحلیل استنباطی داده­ ها.81
4-3-1- آزمون نرمال­بودن متغیرها.81
4-3-2- آزمون فرضیه ­ها ونتایج آن82
4-3-2-1- آزمون فرضیه­ی فرعی اول82
4-3-2-2- آزمون فرضیه­­ی فرعی دوم83
4-3-2-3- آزمون فرضیه­ی فرعی سوم.84
4-3-2-4- آزمون فرضیه­ی فرعی چهارم85
4-3-2-5-آزمون فرضیه­ی اصلی دوم و فرعی پنجم86
4-4- آزمون رگرسیون87
4-4-1- آزمون معنادار بودن رگرسیون88
4-4-2- آزمون هم­خطی88
4-4-3- آزمون عدم خود همبستگی89
4-4-4-آزمون F لیمر و هاسمن89
4-5- خلاصه‌ یافته­ها.93
 
فصــــل پنجــــم
نتیجه­گیــری و پیشنهـادها
5-1- مقدمه.95
5-2- جمع­بندی پژوهش.95
5-3- نتیجه­گیری آزمون فرضیه­ها96
5-4- پیشنهادها99
5-5- پیشنهادهایی برای پژوهش­های آتی.100
5-6- محدودیت­های پژوهش. 101
فهرست منابع102
جداول پیوست.113 چکیده لاتین.I
 
فهـــرست جداول
عنوان                                                                                                صفحه
جدول (2-1) ویژگی­های دانش صریح و ضمنی.21
جدول (2-2) دیدگاه­های مختلف راجع به فرآیند مدیریت دانش.31
جدول (2-3) مراحل الگوی چرخه دانش به کمک فناوری اطلاعات.46
جدول (3-1) تشریح پرسشنامه.71
جدول (3-2) ضریب آلفای کرومباخ.73
جدول (3-3) میزان پایایی کل سوالات.74
جدول (4-1) مشخصات دموگرافی.80
جدول (4-2) آزمون نرمال بودن متغیرها.82
جدول (4-3) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه اول83
جدول (4-4) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه دوم.84
جدول (4-5) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه سوم85
جدول (4-6) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه چهارم.86
جدول (4-7) نتایج حاصل از آزمون پیرسون برای فرضیه پنجم.87
جدول (4-8) آزمون هم­خطی88
جدول (4-9) آزمون F لیمر (همسانی عرض از مبدا مقاطع)90
جدول (4-10) نتایج آزمون هاسمن (انتخاب بین اثرات ثابت و تصادفی).90
جدول (4-11) نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره.91
جدول (4-12) خلاصه یافته­ها93
 
 
فهـــرست نمودارها
عنوان                                                                                                صفحه
نمودار (1-1) مدل مفهومی9
شکل (2-1) نقش تکنولوژی اطلاعات در مدیریت دانش.45
 
فهـــرست شکل­ها
عنوان                                                                                                صفحه
شکل (2-1) انواع دانش20
شکل (2-2) قابلیت فرآیند مدیریت دانش گنجانده شده در مدل پژوهش.32
 
 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...