دﻧﻬﺎمﮔﺮی،ﻫﺸﺖﻣﺰﻳﺖﺧﺎصﻣﺪﻳﺮﻳﺖداﻧﺶراﭼﻨﻴﻦﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻣﻲﻛﻨﺪ: 1.ﺟﻠﻮﮔﻴﺮیازاﻓﺖداﻧﺶ . ﺳﺎزﻣﺎنراﻗﺎدرﻣﻲﺳﺎزدﺗﺎﺗﺨﺼﺺﻓﻨﻲﺣﻴﺎﺗﻲﺧﻮدراﺣﻔﻆﻛﺮده،اﻓﺖداﻧﺶﺣﻴﺎﺗﻲﻛﻪازﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻲ،ﻛﻮﭼﻚﺳﺎزی،ﻳﺎاﺧﺮاجﻛﺎرﻛﻨﺎنوﺗﻐﻴﻴﺮاتﺳﺎﺧﺖﺣﺎﻓﻈﻪاﻧﺴﺎﻧﻲﻧﺎﺷﻲﻣﻲﺷﻮدﺟﻠﻮﮔﻴﺮیﻛﻨﺪ. 2.ﺑﻬﺒﻮدﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮی . ﻧﻮعوﻛﻴﻔﻴﺖداﻧﺶﻣﻮردﻧﻴﺎزراﺑﺮایﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮیﻫﺎیاﺛﺮﺑﺨﺶ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻣﻲﻛﻨﺪودﺳﺘﺮﺳﻲﺑﻪآنداﻧﺶراﺗﺴﻬﻴﻞﻣﻲﺑﺨﺸﺪ. درﻧﺘﻴﺠﻪ،ﺗﺼﻤﻴﻤﺎتﺳﺮﻳﻊﺗﺮوﺑﻬﺘﺮیﻣﻲﺗﻮاﻧﺪدرﺳﻄﻮحﭘﺎﻳﻴﻦﺗﺮﺳﺎزﻣﺎﻧﻲﺻﻮرتﮔﻴﺮد.

  1. اﻧﻌﻄﺎفﭘﺬﻳﺮیواﻧﻄﺒﺎقﭘﺬﻳﺮی . ﺑﻪﻛﺎرﻛﻨﺎناﺟﺎزهﻣﻲدﻫﺪدرکﺑﻬﺘﺮیازﻛﺎرﺧﻮدﺑﻪﻋﻤﻞآورده،راهﺣﻞﻫﺎیﻧﻮآورﻣﻄﺮحﻛﻨﻨﺪ،ﺑﺎﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻲﻣﺴﺘﻘﻴﻢﻛﻤﺘﺮﻛﺎرﻛﻨﻨﺪوﻛﻤﺘﺮﻧﻴﺎزﺑﻪﻣﺪاﺧﻼتداﺷﺘﻪﺑﺎﺷﻨﺪ. درﻧﺘﻴﺠﻪ،ﻛﺎرﻛﻨﺎنﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪدرﻣﻮﻗﻌﻴﺖﻫﺎیﭼﻨﺪوﻇﻴﻔﻪایﻓﻌﺎلﺑﺎﺷﻨﺪ،وﺳﺎزﻣﺎنﻣﻲﺗﻮاﻧﺪروﺣﻴﻪﻛﺎرﻛﻨﺎنراﺑﺎﻻﺑﺒﺮد.

4.ﻣﺰﻳﺖرﻗﺎﺑﺘﻲ. ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎراﻗﺎدرﻣﻲﺳﺎزدﺗﺎﻛﺎﻣﻼًﻣﺸﺘﺮﻳﺎن،دﻳﺪﮔﺎهﻫﺎوﺑﺎزارورﻗﺎﺑﺖرادرکﻛﺮده،ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪﺷﻜﺎفﻫﺎوﻓﺮﺻﺖﻫﺎیرﻗﺎﺑﺘﻲراﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻛﻨﻨﺪ. 5.ﺗﻮﺳﻌﻪداراﻳﻲ . ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲﺳﺎزﻣﺎنرادرﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاریدرﺣﻔﺎﻇﺖﻗﺎﻧﻮﻧﻲﺑﺮایﻣﺎﻟﻜﻴﺖﻣﻌﻨﻮیﺑﻬﺒﻮدﻣﻲﺑﺨﺸﺪ. درﻏﻴﺮاﻳﻦﺻﻮرت،ﺛﺒﺖاﺧﺘﺮاﻋﺎت،ﻋﻼﺋﻢﺗﺠﺎری،اﺟﺎزهﻧﺎﻣﻪﻫﺎ، 6.اﻓﺰاﻳﺶﻣﺤﺼﻮل. ﺑﻪﺳﺎزﻣﺎناﺟﺎزهﻣﻲدﻫﺪﻛﻪداﻧﺶرادرﺧﺪﻣﺖوﻓﺮآوردهﻫﺎﺑﻜﺎرﮔﻴﺮد. درﻧﺘﻴﺠﻪ،ارزشدرکﺷﺪهﻣﺤﺼﻮلﺑﺎﻧﺴﺒﺖﻣﺴﺘﻘﻴﻢﻣﻴﺰانوﻛﻴﻔﻴﺖداﻧﺶدرﻣﺤﺼﻮلاﻓﺰاﻳﺶﭘﻴﺪاﻣﻲﻛﻨﺪ(ﻣﺤﺼﻮﻻتﻧﺮم اﻓﺰاریوﺳﺎﻳﺮﻣﺤﺼﻮﻻتدارایﻋﻨﺎﺻﺮﻧﺮم اﻓﺰاریازاﻳﻦﻧﻤﻮﻧﻪاﻧﺪ). 7.ﻣﺪﻳﺮﻳﺖﻣﺸﺘﺮی. ﺳﺎزﻣﺎنراﻗﺎدرﻣﻲﺳﺎزدﺗﺎﺗﻮﺟﻪﻛﺎﻧﻮﻧﻲوﺧﺪﻣﺖﺑﻪﻣﺸﺘﺮیرااﻓﺰاﻳﺶدﻫﺪ. داﻧﺶﻣﺸﺘﺮیﺑﺎﻋﺚﺳﺮﻋﺖﭘﺎﺳﺦﺑﻪﺳﺌﻮاﻻت،ﺗﻮﺻﻴﻪﻫﺎوﺷﻜﺎﻳﺖﻫﺎیﻣﺸﺘﺮیﻣﻲﺷﻮد. اﻳﻦاﻣﺮﻫﻤﭽﻨﻴﻦﺗﻀﻤﻴﻦﻛﻨﻨﺪهﺳﺎزﮔﺎریوﻛﻴﻔﻴﺖﺑﻬﺘﺮﺧﺪﻣﺎتﺑﻪﻣﺸﺘﺮﻳﺎنﻣﻲﮔﺮدد. راهﺣﻞﻣﺸﻜﻼتﻋﺎدیﺑﺴﺎدﮔﻲﻗﺎﺑﻞدﺳﺘﺮﺳﻲاﺳﺖ. 8.ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮیﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬارﻳﻬﺎدرﺑﺨﺶﺳﺮﻣﺎﻳﻪاﻧﺴﺎﻧﻲ. ازﻃﺮﻳﻖﺗﻮاﻧﺎﻳﻲﺑﺨﺸﻴﺪنﺑﻪﺳﻬﻴﻢﺷﺪندردرسﻫﺎیﻳﺎدﮔﺮﻓﺘﻪﺷﺪه،ﻓﺮاﻳﻨﺪﻫﺎیاﺳﻨﺎد،وﺑﺮرﺳﻲوﺣﻞاﺳﺘﺜﻨﺎﺋﺎت،ودراﺧﺘﻴﺎرﮔﺮﻓﺘﻦواﻧﺘﻘﺎلداﻧﺶﺿﻤﻨﻲ،ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦوﺟﻬﻲدراﺳﺘﺨﺪاموﻛﺎرآﻣﻮزیﻛﺎرﻛﻨﺎنﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاریﻛﻨﻨﺪ. برایان برگرن نیز مزایای بکارگیری مدیریت دانش را در دو دسته کمی و کیفی همچنان­که جدول2-2 نشان می­دهد، طبقه بندی کرده است. جدول 2-3 نیز مزایا و منافع بکارگیری مدیریت دانش را از دید صاحب نظران مختلف در حوزه مدیریت دانش نشان می­دهد جدول (2-2). منافع کمی و کیفی حاصل از پیاده­سازی مدیریت دانش(برگرن،2003)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...