دکتر عصمت رسولی
 

 

 

استاد مشاور:
 

دکتر فرشیده ضامنی
 

 
 

زمستان 1393
 


(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

 
فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                                                صفحه
چکیده1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه.3
بیان مسئله4
اهمیت و ضرورت6
اهداف پژوهش.9
سوالات پژوهش10
تعاریف متغیرها و اصطلاحات.10
فصل دوم: ادبیات و پیشینه­ی پژوهش
بخش اول: فرهنگ سازمانی
مبانی نظری پژوهش15
مبانی نظری پژوهش15
فعالیت های عمده برنامه ریزی آموزشی15
مولفه های تاثیرگذار در برنامه های آموزشی.15
سطوح سه گانه برنامه ریزی آموزشی16
اصول تعلیم و تربیت و عوامل آموزشی.16
اجتماعی شدن و رشد اجتماعی از نظر آدلر.21
اجتماعی شدن و رشد اجتماعی از نظر کولی.23
اجتماعی شدن و رشد اجتماعی از نظر مید.24
اجتماعی شدن و رشد اجتماعی از نظر پارسونز25
اجتماعی شدن از نظر دیدگاه کارکردگرایی28
اجتماعی شدن از دیدگاه یادگیری اجتماعی.28
رشد اجتماعی29
آموزش زندگی اجتماعی31
نشانه های رشد اجتماعی.31
مهارت های اجتماعی.34
مهارت های ارتباطی.35
مهارت ارتباط فردی و میان فردی.36
مهارت ارتباط گروهی37
مهارت ارتباط جهانی.38
بُعد خانواده39
بُعد مدرسه.40
بُعد جامعه41
نقش خانواده در رشد اجتماعی فرد.43
عوامل مؤثر در رشد تکامل اجتماعی نوجوان48
وظایف مدرسه و اجتماعی شدن دانش آموز.50
موانع نظری و اجرایی در مقابل فرآینداجتماعی شدن مطلوب و ایده آل.54
فرایند اجتماعی شدن.56
پذیرش مسئولیت.57
آینده نگری57
میانه روی.58
امیدواری و خوشبینی.58
کمبودها و نارسایی ها59
چگونگی اجتماعی شدن60
آموزش و پرورش یکی از مهم ترین مراکز اجتماعی شدن65
پیشینه­ی پژوهش
تحقیقات انجام شده در داخل کشور72
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.77
جمع بندی.79
مدل مفهومی تحقیق.80
 
فصل سوم: روش­­شناسی  پژوهش
مقدمه82
روش پژوهش.82
جامعه آماری82
نمونه، حجم و روش نمونه گیری83
ابزار گرد آوری اطلاعات 84
روایی و پایایی.84
روش­های تجزیه و تحلیل داده­ ها.85
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ ها
مقدمه.87
توصیف جمعیت شناسی نمونه­ها.88
توصیف متغیرهای پژوهش93
تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها.94
فصل پنجم: خلاصه، نتیجه­گیری، پیشنهادات
خلاصه پژوهش101
یافته­ها.102
بحث و تفسیر.103
محدودیت­ها­ی پژوهش105
یشنهادهای پژوهش106
منابع.109
پیوست.116
چکیده انگلیسی120
 
فهرست جداول:
عنوان                                                                                                                                                صفحه
جدول4-1: توزیع پاسخ­گویان بر حسب جنسیت.88
جدول 4-2: توزیع پاسخگویان بر حسب مدرک تحصیلی.89
جدول4-3: توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت استخدامی90
جدول4-4: توزیع پاسخگویان بر حسب سابقه کار.91
جدول4-5: توصیف متغیرهای پژوهش.93
جدول4-6: آزمون تی.94
جدول4-7: آزمون تی.95
جدول 4-8: آزمون تی.96
جدول4-9: آزمون تی97
جدول 4-10: آزمون تی98
 
فهرست نمودارها:
عنوان                                                                                                                                                صفحه
نمودار4-1: توزیع پاسخ­گویان بر حسب جنسیت88
نمودار4-2: آزمودنی ها به تفکیک مدرک تحصیلی89
نمودار4-3: آزمودنی ها به تفکیک وضعیت استخدام90
نمودار4-4: آزمودنی ها به تفکیک سابقه کار91
نمودار4-5: نمودار میله ای مولفه های رشد اجتماعی93
نمودار4-6: نمودار جعبه ای.94
نمودار4-7: نمودار جعبه ای.95
نمودار4-8: نمودار جعبه ای.96
نمودار4-9: نمودار جعبه ای.97
نمودار4-10: نمودار جعبه ای98
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر آموزش درس مطالعات اجتماعی بر رشد اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدائی شهر بابل می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است.
جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه معلمان پایه ششم ابتدائی شهر بابل می باشد که در سال 1393 مشغول به کار بودند و بر اساس آمار ثبت شده در آموزش و پرورش شهرستان بابل تعداد آنها برابر با 243 نفر می باشد. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان برابر با 150 نفر تعیین گردید که از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس جنسیت انتخاب شدند.

     82%d9%88%d9%82%db%8c-%d8%ac%d8%b1%d8%a7/"> 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...