(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

 
فهرست مطالب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان
صفحه
چکیده
 
1
فصل یکم    .
 
2
1-1  مقدمه پژوهش .
3
1-2  بیان مسأله
4
1-3  اهمیت وضرورت پژوهش .
7
1-4  اهداف پژوهش
8
1-5  سئوالات پژوهش .
8
1-6  تعاریف
8
1-6-1 تعارف مفهومی .
8
1-6-2 تعاریف عملیاتی .
 
9
فصل دوم – پیشنه پژوهش  .
 
10
2-1  تاریخچه
11
2-1-1 رویکرد های ناظر بر کودکان استثنایی و عقب ماندگی ذهنی .
11
2-1-2 طبقه بندی کودکان استثنایی و مفاهیم مربوط به عقب ماندگی ذهنی .
14
2-1-3-1 نظریه ها و سیر تکامل مفهوم هوش و هوشبهر .
17
2-1-3-2 رویکردهای مربوط به علل عقب ماندگی ذهنی .
20
2-1-3-3 دیدگاه پیاژه .
25
2-1-3-4 درجات عقب ماندگی ذهنی
26
2-1-4 رویکردهای آموزشی کودکان عقب مانده ذهنی خفیف
27
2-1-4-1 عقب ماندگی ذهنی به عنوان یک ساختار
28
2-1-4-2 روش آموزش ویژه به موازات آموزش های دیگر .
28
2-1-4-3 آموزش بسته مهارت های زندگی الگوی سازمان بهداشت جهانی who
29
2-1-4-3-1 آموزش برنامه مهارت های زندگی به شیوه یادگیری فعال
32
2-1-4-3-2 نظریه یادگیری اجتماعی و برنامه مهارت های زندگی
34
2-1-4-3-3  محتوای ده گانه برنامه مهارت های زندگی
35
2-2  بررسی پژوهش های موجود .
 />46
2-2-1 پژوهش های انجام شده مرتبط با موضوع پژوهش در داخل کشور
46
2-2-2 پژوهش های  انجام شده مرتبط با موضوع پژوهش در خارج از کشور
 
49
فصل سوم – روش پژوهش .
 
50
3-1 روش .
51
3-2 متغیر های پژوهش
51
3-3 جامعه و نمونه و روش نمونه گیری.
51
3-3-1 جامعه آماری
51
3-3- 2 روش نمونه‏گیری و حجم نمونه
51
3-4  ابزار پژوهش
52
3-5  اعتبار و روایی .
52
3-6 شیوه ی اجرا
55
3-7 روش  تحلیل داده ها .
 
55
فصل چهارم – یافته های پژوهش
 
56
4-1 نتایج پژوهش
57
4-1-1 یافته های توصیفی .
57
4-1-2 یافته‌های استنباطی
 
60
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری .
 
63
5-1 بحث و نتیجه گیری
64
5-2 محدودیتهای پژوهش
67
5-3 پیشنهادهای پژوهش
68
5-3-1  پیشنهادهای کاربردی .
68
5-3-2 پیشنهادهای پژوهشی .
68
 
 
فهرست منابع .
 
71
پیوست ها .
76
 
 
 
 
فهرست جداول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان                                                                                                                 صفحه
جدول 1-2 سطوح عقب ماندگی.
27
جدول 3-1 نتایج تحلیل پایایی گویه های مربوط چک لیست ارتباط بین فردی (آلفای کرونباخ).
53
جدول 3-2 نتایج تحلیل پایایی گویه های مربوط چک لیست کنترل خشم (آلفای کرونباخ)
54
جدول 4-1 : توزیع فراوانی شرکت کنندگان در تحقیق بر اساس گروه کنترل.
57
جدول 4-2 : توزیع فراوانی شرکت کنندگان درگروه آزمایش به تفکیک جنسیت.
57
جدول 4-3 : توزیع فراوانی شرکت کنندگان درگروه کنترل به تفکیک جنسیت.
58
جدول 4-4: میانگین و انحراف استاندارد پیش-آزمون و پس-آزمون مهارت ارتباطی در گروه آزمایش.
58
جدول4-5 : میانگین و انحراف استاندارد پیش-آزمون و پس-آزمون مهارت ارتباطی در گروه کنترل.
59
جدول 4-6 : میانگین و انحراف استاندارد پیش-آزمون و پس-آزمون کنترل خشم در گروه آزمایش
59
جدول 4-7: میانگین و انحراف استاندارد پیش-آزمون و پس-آزمون کنترل خشم در گروه کنترل
59
جدول 4-8: بررسی نرمال بودن توزیع متغیر مهارت های ارتباطی در پیش-آزمون و پس-آزمون.
60
جدول 4-9: خلاصه نتایج آزمون  t مستقل برای مقایسه تفاضل نمرات نمرات پس-آزمون و پیش آزمون مهارت های ارتباطی افراد آهسته گام در گروه آزمایش و کنترل
 
60
جدول 4-10: بررسی نرمال بودن توزیع متغیر مهارت های ارتباطی در پیش-آزمون و پس-آزمون
61
جدول 4-11: خلاصه نتایج آزمون  t مستقل برای مقایسه تفاضل نمرات پیش-آزمون و پس آزمون کنترل.
62
چکیده
 
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش برنامه مهارت های زندگی بر بهبود مهارت ارتباط و کنترل خشم کودکان آهسته گام ( عقب مانده ذهنی خفیف) انجام یافته است. روش پژوهش : با توجه به هدف و موضوع از نوع آزمایشی با پیش آزمون،  پس آزمون و گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه مدجویان آهسته گام  دختر وپسر 10تا 18 سال تحت پوشش بهزیستی روانسر در سال 1392بود. با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 32 مددجوی کم توانی ذهنی خفیف و بدون معلولیت های دیگر مشخص شده، در گروه های 16 نفره آزمایش و کنترل جایگزین گردید. شرکت کنندگان گروه آزمایش به مدت 14 جلسه 30 تا 40 دقیقه ای به مدت 2ماه به یادگیری بسته مهارت های زندگی ویژه پیش دبستانی پرداختند. ابزارهای پژوهش عبارت بود از دو چک لیست محقق ساخته از مهارت بهبود ارتباط بین فردی با پایایی 914/0 و کنترل خشم با پایایی866/0. پس از مشاهده رفتار شرکت کنندگان در دوره آموزشی و تکمیل چک لیست ها توسط مربیان آموزش دیده، با بهره

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...