دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی تعریف نظری: توسعه به آموزش رسمی ،تجربیات شغلی ،روابط ،و ارزیابی ها ی شخصیت و توانایی های که کارکنان را در جهت آماده شدن برای آینده کمک می کند اشاره دارد از آنجا که توسعه ماهیتاٌ آینده­ گرا است شامل یادگیری هایی است که لزوماً درارتباط با شغل فعلی کارکنان نیست به طور سنتی آموزش به بهسازی عملکرد کارکنان در شغل فعلی تاکید داشته است. در حالی که توسعه، آنها را برای انتقال به مشاغلی که ممکن است در حال حاضر وجود نداشته باشند افزایش می دهد همچنین، توسعه موجب آماده شدن کارکنان برای رویارویی با تغییرات احتمالی در شغل فعلی می شود. تغییراتی که ممکن است در اثر تغییر در تکنولوژی، طراحی های کار،مشتریان،یا بازار محصولات به وجود آیند (پور صادق و علی­میرزایی ،1384: 15). تعریف عملیاتی: منظور از توسعه کارکنان در این تحقیق میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 1 تا 5 پرسشنامه می باشد. 1-7-1-2) سیستم پاداش دهی تعریف نظری: پاداش در واقع وسیله ای است که با بهره گرفتن از آن سازمان از کارکنان خود به علت شایستگی آن سپاسگزاری می کند و با این قدر شناسی و ادای احترام آن را به ادامه ی کار خود تشویق می کند . ( سعادت، 1386: 253). تعریف عملیاتی: منظور از سیستم پاداش دهی در این تحقیق میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 6 تا 9 می باشد. 1-7-1-3) ارائه چشم انداز تعریف نظری : چشم انداز دور نمای آینده سازمان را به تصویر می کشد. چشم انداز ، اعلامیه جهت گیری سازمان می باشد و بیانگر هویت ،آرمان و چگونگی رسیدن به آن است. چشم انداز آرزوهای مدیریت برای کسب و کار را توصیف کرده، تصویری از مقصد آینده سازمان را ترسیم کرده و منطق چگونگی مناسب بودن این مطلب برای شرکت را شرح می‌دهد. تعریف عملیاتی : منظور از چشم انداز در این تحقیق میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 10 تا 14 می باشد. 1-7-2) رفتار شهروندی سازمانی تعریف مفهومی: منظور، آن دسته از فعالیتهای مرتبط با نقش افراد در سازمان است که فراتر از انتظارات وظیفه و شرح شغل، توسط فرد انجام می شود هر چند که سیستم پاداش رسمی سازمان این رفتارها را شناسایی نمی کند ولی برای عملکرد مطلوب سازمان مؤثر هستند(کاخکی وقلی پور،1386). رفتار شهروندی سازمانی شامل پنج بعد است: تعریف عملیاتی: جهت سنجش رفتار سازمانی در این پزوهش از پرسشنامه اورگان و کانوسکی (1996) بهره گرفته شده است از این رو منظور از رفتار شهروندی سازمانی در این تحقیق میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 15 تا 29 میباشد. 1-7-2-1) وظیفه شناسی[18] تعریف مفهومی: شامل رفتارهای داوطلبانه ای است که یک کارمند بیشتر از حداقل الزامات نقش خود در سازمان، از خود نشان می دهد. به عنوان مثال،هنگامی که کارمندی از منزل خود، بعد از اتمام ساعت کاری، به محل کار زنگ می زند وجویای شرایط سازمان می شود، این گونه رفتارها را از خود نشان داده است(دعایی وهمکاران، 1389). تعریف عملیاتی: : منظور از وظیفه شناسی در این تحقیق میانگین نمرات کسب شده از پاسخ به سوالات 15 تا 17 میباشد. 1-7—2-2) [19] تعریف مفهومی: به معنای کمک به سایر اعضای سازمان در ارتباط با مشکلات و وظایف سازمانی است. مانند کمک به انجام وظایف همکارانی که حجم کاری بالایی دارند (دعایی وهمکاران، 1389).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...