• کاهش وابستگی به روابط عمومی ها:مراجعه روزنامه نگاران به سایت سازمان های مختلف جهت جستجوی اخبار گزارش ها
  • افزایش تعامل با مخاطب ،پیگیری نظرات مخاطبان و افزایش سرعت واکنش مخاطبان به پیام نسبت به رسانه های سنتی
  • امکان برنامه ریزی پیام های مختلف مطابق نیازهای مخاطبان و مخاطب شناسی هرچه دقیق تر
  • شفاف سازی سازمان و امکان دسترسی همگان به آیین نامه ها و ضوابط سازمان
  • کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری
  • الزام به پاسخگویی به صورت online
  • کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی (قاسمی 1386 ، 28).
  • توجه به اصول اخلاقی در روابط عمومی

  یک روابط عمومی کارآمد برای سلامت حرفه ای خود ناگزیر از رعایت اصول اخلاقی حرفه روابط عمومی و تدوین آیین نامه های رفتاری در روابط عمومی است. در راستای تحقق این هدف،به نظر می رسد در شرایط کنونی بایستی با تشریک مساعی استادان روابط عمومی ،مجامع دانشگاهی،تشکل های صنفی روابط عمومی ،مدیران روابط عمومی ها و سایر افراد مجرب و صاحب نظر، منشور اخلاقی روابط عمومی تدوین و برای کارآمدی بیشتر روابط عمومی در اختیارات واحد های روابط عمومی قرار گیرد. بنابراین،نخستین ویژگی یکی روابط عمومی کارآمد توجه به عامل بودن به اصول اخلاقی حرفه روابط عمومی است. تدوین اصول اخلاقی حرفهای برای فعالیت های حساس در عصرکنونی روبه تزاید است.امروزه ،فعالیت های نظیر مهندسی،پزشکی،روزنامه نگاری و … دارای آیین نامه های رفتاری خاص و بسیار حساس و بهعنوان مجموعه عملیات معطوف به تاثیر گذاری و نفوذ بر افکار عمومی،بیش از سایر حرفه ها،نیازمند داشتن(اصول اخلاق حرفه ای ) است. گرچه این ضرورت ،در بعضی از کشورها-که خواستگاه روابط عمومی هستند-از دیر باز مورد توجه بوده،ولی در کشور ما در حد نظری مطرح است و تلاش خاصی برای عملیاتی کردن آن صورت نگرفته است.از طرف دیگرتوسعه اخلاق از حوزه های اجتماعی،در راستای توسعه اخلاق در جامعه،ایجاب می کند حرفه های مختلف با تدوین اصول اخلاق حرفه ای ،جریان گستردهای را برای نهادینه کردن اصول اخلاقی در حوزه های اجتماعی شکل دهند.برکنار از گرایش حرفه ای حساس به تدوین نظامنامه اخلاقی و کشاندن اخلاق به حوزه های اجتماعی ،تدوین منشور اخلاقی روابط عمومی ،اقدامی لازم در راستای کارآمد سازی روابط عمومی محسوب می شود،چرا که برای مطلوبیت و کارآمدی روابط عمومی ، وجود سلامت اخلاقی در روابط عمومی و کارگزاران آن ضروری است (سفیدی : 1385 ، 222). ویژگی های این پژوهش: پژوهش های انجام شده در زمینه روابط عمومی از دیدگاه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اما پژوهش حاضر به دنبال بررسی کارایی روابط عمومی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه ، مسئولین روابط عمومی ادارات کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی سراسر کشور در زمینه های عوامل موثر مدیریتی بر روابط عمومی تمرکز دارد.و به دنبال یافتن دیدگاه آنان در خصوص اجرای الگوی روابط عمومی همسنگ دو سویه در سازمان تامین اجتماعی است. مدل نظری تحقیق: (بررسی کارایی روابط عمومی و عوامل موثر بر آن در سازمان تامین اجتماعی) روابط عمومی در سازمان های امروزی نقش تعیین کننده ای در برقراری [1]. Q [2]. Americana

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...