راهنمای پایان نامه درباره : پذیرش بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکداری الکترونیک |
در پژوهشی با عنوان بررسی اندازهگیری رضایت مشتری از خدمات بانکداری الکترونیک با بهره گرفتن از مدل اصلاحشده کانو که توسط میرابی و همکاران (1390) صورت پذیرفته است. هدف این پژوهش شناخت عوامل موثر بر رضایت مشتری از خدمات الکترونیکی بانکها سعی در ارائه راهکاری جهت بهبود اینگونه خدمات در بانکداری اینترنتی دارد. شیوه انجام پژوهش علی، شاخه میدانی است طی دو مرحله، طراحی پرسشنامه و توزیع پرسشنامه میان 160 پاسخگو صورت پذیرفت. نتایج این پژوهش نشان میدهد که نیازمندیهای بسیار جذاب اثر معناداری بر رضایت مشتریان بانکداری اینترنتی ندارد یعنی ارائه خدمات الکترونیکی همچون امکان وصول چک مسافرتی نمیتواند موجب رضایت مشتریان شود. همچنین نیازمندیهای نسبتاً جذاب نیز اثر معناداری بر رضایت مشتریان در بانکداری اینترنتی ندارد یعنی ارائه خدمات الکترونیکی همچون آگاه کردن مشتریان از جدیدترین خدمات الکترونیکی تأثیری بسزایی بر افزایش رضایت مشتریان ندارد و نیازمندیهای عملکردی با ارزشافزوده بالا اثر مثبت و معناداری را بر رضایت ایجاد میکند یعنی با ارائه خدماتی همچون تلفنبانک، خدمات پیام کوتاه تلفن همراه موجب ایجاد رضایت در مشتریان بانکداری الکترونیکی میشود و نیازمندیهای بسیار ضروری نیز باعث کاهش نارضایتی مشتریان در بانکداری اینترنتی میشود که ازجمله راهکارها میتوان به ارائه خدمات الکترونیکی بیستوچهارساعته، ارائه خدمات از طریق شبکه شتاب اشاره کرد. در پژوهشی با عنوان پذیرش بانکداری الکترونیک در بین مشتریان بانکهای شیراز که توسط موغلی (1390) صورت پذیرفت. هدف این پژوهش میزان پذیرش بانکداری الکترونیکی میان استفادهکنندگان در شهر شیراز است. روش پژوهش با بهره گرفتن از پرسشنامه و توزیع 266 پرسشنامه میان مشتریان صورت پذیرفته است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است عامل مفید بودن بیشترین سهم از پذیرش بانکداری الکترونیکی را به خود اختصاص داده و ساده بودن کمترین سهم از پذیرش بانکداری الکترونیکی را داراست و رابطه میان مفید بودن با اعتماد به بانکداری الکترونیک و ساده بودن بانکداری الکترونیک و پذیرش مثبت است. همچنین میزان تحصیلات مشتریان نیز ارتباط مستقیمی با پذیرش، اعتماد و ساده بودن بانکداری الکترونیک دارد. در جدول (8-2) خلاصهای از پژوهشهای صورت گرفته در ایران درزمینه بانکداری اینترنتی نشان دادهشده است. جدول (8-2): خلاصهای از تحقیقات انجامشده در ایران
سال | نتایج |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 05:06:00 ب.ظ ]
|