بهمن 1386

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)


فهرست مطالب
 
عنوان مطالب
شماره صفحه
چکیده
1
مقدمه
2
فصل اول : کلیات
3
(1-1 هدف
4
(2-1پیشینه تحقیق
5
(3-1روش کار و تحقیق
7
فصل دوم : اصول کلی نظریه جریان ترافیک
10
(1-2معرفی پارامترهای ترافیکی
11
(2-2فازبندی
13
(3-2کنترل چراغ راهنمایی
15
(4-2 تحلیل عملکرد تقاطع
16
(5-2روشهای کلاسیک کنترل ترافیک در یک تقاطع ایزوله
19
فصل سوم : کنترل کنندههای فازی ترافیک
23
(1-3سیستم های فازی
24
(2-3کنترل کننده فازی ترافیک
27
(3-3شبیه سازی به عنوان یکی از روش های تست کنترلر
30
(4-3کلیات کنترل فازی در سیستم های مختلف ترافیکی
31
(5-3پیاده سازی کنترلر فازی
33
 

فهرست مطالب
 
 
عنوان مطالب
شماره صفحه
 
(6-3مفاهیم کنترلی ترافیک بزرگراه
37
 
فصل چهارم : کنترل ترافیک در بزرگراه با ترکیب کنترلر فازی و الگوریتم
43
 
ژنتیک
 
 
 
(1-4مقدمه
44
 
(2-4کنترل کننده شار ترافیک پیشرفته
44
 
(3-4ساختار کنترلر فازی شار ترافیک
46
 
(4-4ارزیابی پروسه با شبیه سازی ترافیک
50
 
(5-4کاربرد الگوریتم ژنتیک
51
 
(6-4نتایج شبیه سازی
54
 
فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهادات
58
 
نتیجهگیری
59
 
پیشنهادات
60
 
منابع و ماخذ
61
 
فهرست منابع فارسی
62
 
فهرست منابع لاتین
63
 
چکیده انگلیسی
65
 
فهرست جدول ها

عنوان
شماره صفحه
: 1-2 معرفی پارامترهای حاکم بر پدیده ترافیک
11
: 1-3 اصول موارد آزمایش شده در کنترل ایزوله سیگنال ترافیک
34
1-4
: پارامترهای تنظیم دو مدل پیشنهادی
49
2-4
: شرایط اولیه مورد استفاده در الگوریتم ژنتیک
53
3-4
: پارامترهای تعریف شده بر اساس دو مدل پیشنهادی
54
4-4
: نتایج عددی کاربرد کنترلر فازی
57
فهرست شکلها

عنوان
شماره صفحه
: 1-2 تعریف فواصل زمانی برای فلوی جریان
12
: 2-2 طرح چراغ دو فازه
14
: 3-2 طرح چراغ سه فازه
14
: 4-2 طرح چراغ چهار فازه
15
: 5-2 فرایند تحلیل تقاطع های چراغدار
16
: 1-3 ساختار سیستم کنترل فازی
24
: 2-3 دی فازی ساز مرکز ثقل
26
: 3-3 بلوک دیاگرام کنترل کننده فازی ترافیک
27
: 4-3 ساختار کنترل سیگنال فازی
28
: 5-3 شبیه ساز مدل HUTSIG
30
: 6-3 کنترل کننده سیگنال فازی و ارتباطش با عملگرها
31
: 7-3 قوانین کنترلی حرکت عابران پیاده
35
: 8-3 نمونه ای از مسیر کنترل برای حالت کنترل دوفازه
36
: 9-3 دی فازی سازی
37
: 1-4 کنترل شار ترافیک
45
: 2-4 شبکه بزرگراه مورد بررسی
45
: 3-4 مکانیزم کنترل شار
46
: 4-4 توابع عضویت متغیر های ورودی
48
: 5-4 توابع عضویت متغیر خروجی
48
فهرست شکلها

عنوان
شماره صفحه
: 6-4 قوانین استنتاج برای کنترلر فازی
50
7-4
: تخمین سطح شار با شبیه ساز ترافیک
51
8-4
: کدگذاری در الگوریتم ژنتیک
53
9-4
: نتایج 5 مرتبه اجرای الگوریتم
54
10-4
: تغییرات وضعیت ازدحام ترافیک
56
11-4
: تغییرات زمانی شار ترافیک
56
 
 
 
 
چکیده:

آنچه در این تحقیق و در پنج فصل ارائه شده است ، ثمره مطالعاتی است که در زمینـه روشـهای مختلـف کنترل ترافیک شهری ، به ویژه کنتـرل فـازی کـه بـه نـوعی کنترلـی هوشـمند را در سـطوح مختلـف کنتـرل ترافیک از جمله در تقاطع های درون شهری، بزرگراهها، حرکت عابران پیاده و. اعمال مـی کنـد، صـورت پذیرفته است. با گسترش سریع کلان شهرها، افزایش جمعیت، بهای سوخت، استفاده بهینـه از ظرفیـت جـاده های موجود، مساله محیط زیست و. ، اهمیت مدیریتی موثر وکارآمد در ترافیک آشکار می شود. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان داده اند که کاربرد تکنیکهای هوشمند به علت قابلیتهـای متنوعـشان، ابـزاری مناسب در جهت تحقق سیستم های مدیریت ترافیک با ویژگی ارزشمند خود- سازماندهی مـی باشـند. در ایـن سمینار پس از معرفی کلی سیستم های ترافیـک وآشـنایی بـا مفـاهیم اصـلی در ایـن زمینـه، معرفـی مختـصری درمورد سیستم های فازی و چگونگی کاربرد آن در زمینه های مختلف مباحث ترافیـک صـورت گرفتـه و در نهایت به بررسی نتایج حاصل از کاربرد نوعی سیستم کنترل هوشمند ترافیک که ترکیبی از روشـهای فـازی و الگوریتم ژنتیک بوده و در یکی از بزرگراههای کشور ژاپن اعمال شده است، پرداخته می شود.

     82%d9%88%d9%82%db%8c-%d8%ac%d8%b1%d8%a7/"> 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...