5- نتایج بدست آمده و یافته های تحقیق با بهره گرفتن از دانش موجود و با راهنمایی استاد محترم راهنما و اساتید مبتنی بر نتایج تحقیق ارائه گردیده است . 6- پیشنهاد هایی مبتنی بر نتایج تحقیق ارائه گردیده است .

3-3 جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق

جامعه آماری به کل افرادی گفته می شود که از جهات ویژه ای که به موضوع تحقیق مربوط می شود دارای صفات مشترک بوده و مشمول نتایج پژوهش، چارچوب جامعه آماری آن تحقیق را مشخص و روشن کند تا هم تکلیف خودش معلوم باشد و هم بتواند آن را هم بتواند آن را به سادگی به دیگران معرفی نماید. جامعه آماری را جامعه هدف نیز می گویند ( خاکی، غلامرضا، 1384). قلمرو موضوعی تحقیق: باتوجه به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر رفتار حرفه ای حوزه منابع انسانی، فلذا قلمرو موضوعی تحقیق مورد نظر منابع انسانی الکترونیک می باشد. قلمرو مکانی تحقیق: این تحقیق شامل مجموعه مدیران ، معاونین ، کارشناس مسئولین و کارشناسان حوزه منابع انسانی استانداری تهران و فرمانداریهای تابعه می باشد که تعداد آنها 162 نفر بوده و با توجه به محدود قابلیت دسترسی جامعه آماری ، جمع آوری اطلاعات به شیوه تمام شماری می باشد و کل جامعه اماری را شامل می شود. قلمرو زمانی: قلمرو زمانی تحقیق در سال 92-93 می باشد.

3-4 نمونه و نمونه گیری

نمونه تحقیق حاضر از نوع غیر احتمالی و انتخابی است. قصد اساسی در این تحقیق ارزیابی اثرات استقرار سیستم فناوری اطلاعات بر دسته ای از متغیر های دیگر است. با این اوصاف لازم است  تنها آن دسته از کارکنان سازمان به عنوان اعضای نمونه پذیرفته شوند که از چنین سیستمی بر خوردارند. هر گاه مسائل عملی مانع از انتخاب نمونه احتمالی باشد ، می توان به طرق دیگری در پی نمونه ای معرف بر آمد . می توان در پی پاره گروهی بود که نماینده کل جمعیت است . در این صورت مشاهدات به این پاره گروه منحصر  شده و نتیجه گیری از داده ها به کل جمعیت تعمیم داده  می شود ( میلر ص 210 – 209 ، 1380 )

3-5 بر آورد حجم نمونه

بر اساس قواعد بر آورد حجم نمونه ، بررسی آماری در نمونه گیری قضاوتی ( تعمدی) ( مولر و همکاران ، ص 405 ، 1387 ) و غیر احتمالی تمام توصیف و حجم نمونه برابر با حجم تعیینی پژوهشگر خواهد بود در تحقیق حاضر 162 تن از کارکنان حوزه منابع انسانی استانداری و فرمانداریهای تابعه، با تکمیل پرسشنامه  تهیه شده پژوهشگر ، به ارزیابی سیستم فناوری اطلاعات  بر متغیر های تعیین شده پرداختند .

3-6 معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات

ابزار جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضر عبارتند از : مصاحبه و پرسسشنامه

3-6-1 مصاحبه

مصاحبه با تعدادی از مدیران و کارشناسان ارشد  استانداری و حوزه ستادی آن  در خصوص ترکیب و شمای کلی پرسشنامه و نحوه طراحی آن . سئوالات مصاحبه در قالب کلی فرضیه ها و سئوالات تحقیق قرار داشته و منجر به طراحی پرسشنامه تحقیق شده است .

3-6-2 پرسشنامه

پرسسشنامه به عنوان یکی از متداول ترین ابزار ها جمع آوری اطلاعات در تحقیقات پیمایشی ، عبارتی است از مجموعه ای از پرسشنامه هدف مدار که با بهره گیری از مقیاس های گوناگون ، نظر دیدگاه و بینش یک فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار می دهد . در ساختن یک پرسشنامه باید به چهار جنبه توجه شود : الف ) انتخاب موضوع سوالها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...