دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی 8ـ دستکاری ذهن و ترغیب مخاطب برای ابراز واکنشی معین 9ـ تثبیت تقاضا در بازارهای انتخاباتی. 10ـ بی‌اثر کردن تبلیغات رقبا. 11ـ افزایش مصرف یک کالا یا بهره‌گیری از یک خدمت. 12ـ یادآوری به مشتریان گذشته. (روستا، 1390، 91) 2-1-5 عناصر موجود در پیام تبلیغاتی امروزه برای ارزیابی موفقیت یک تبلیغ از نظر ساخت عوامل متعددی را در نظر می‌گیرند که ارتباط متقابل این اجزا با یکدیگر موجب ساخت مناسب یک تبلیغ می‌شود. عواملی نظیر موسیقی، کلام، تصویر، رنگ، صحنه‌پردازی و… در این محیط قرار می‌گیرند. در اینجا به تشریح برخی از آن‌ها می‌پردازیم: موسیقی: «موسیقی به عنوان یکی از اجزاء پیام تبلیغاتی و در عین حال از مهم‌ترین آن‌هاست. موسیقی به عنوان یک موج ناگهانی از هارمونی باعث جلب توجه می‌شود و می‌تواند به صورت یک طنین همیشگی در ذهن باقی بماند، جلوه‌های بصری یا حساس موجود در تبلیغات را برجسته سازد و معنای جدیدی به آگهی بدهد. » (جی تلیس،196،1389) «آنچه در این میان مهم است آن که موسیقی باید در خدمت سایر اجزای تبلیغ باشد و به درک بهتر تبلیغ و ایجاد ارتباط کاملتر به مخاطب کمک کند. موسیقی علاوه بر این که باید زیر نظر متخصص موسیقی ساخته شود باید با فضای تبلیغ، همخوانی داشته باشد یعنی تنها خوش ساخت بودن کافی نیست بلکه موسیقی باید کمک کند که کار انتقال پیام به مخاطب بهتر ارائه شود و با سایر اجزای تبلیغ و نیز پیام تبلیغ همخوانی داشته باشد. مدیر تبلیغات با در نظر گرفتن هدف تبلیغ خود به همراه متخصصان موسیقی می‌تواند در خصوص تناسب موزیک با تبلیغ و اهداف آن نظر بدهد. حضور موسیقی در تیزرها یا به عنوان زمینه کلام و تصاویر است یا به صورت موزون با کلام همراه می‌شود. موسیقی به عنوان زمینه همیشه یک راه حل قطعی است. تأثیر موسیقی خوب در تبلیغات و بالا بردن اثربخشی آن برکسی پوشیده نیست. موسیقی باید با در نظر گرفتن معیارهای ملی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی تهیه و تنظیم شود. موسیقی ساخته شده برروی تبلیغات باید با فضای فرهنگی یک جامعه و استعدادها و سلایق شنیداری یک جامعه همخوانی داشته باشد. موسیقی باید با نوع کالای مورد تبلیغ،سن مخاطب وبیننده یا شنونده سنخیت داشته باشد.» (محمدیان، 1382، 178-174) رنگ: با پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فنی که بشر به ویژه در صنعت چاپ به دست آورد تبلیغات بسیار متحول شده است. رنگ به عنوان یکی از اجزای تبلیغ در میان سایر اجزای آن براثر بخشی پیام تبلیغاتی بسیار افزوده است. رنگ‌ها هرکدام از نظر روان‌شناسی ایجاد کننده ادراک خاصی در مصرف کننده و مخاطب است که ممکن است تأثیر مثبت و یا منفی برروی مخاطب باقی بگذارد. رنگ‌ها نه تنها هرکدام انتقال دهنده مفاهیمی به ذهن مخاطب هستند بلکه در کنار رنگ‌های دیگر، مفاهیم جدیدی به خود می‌گیرند. مدیر تبلیغات باید از جنبه‌های روانی و ادراکی رنگ‌ها آگاه باشد.رنگ از نظر حسی تأثیر زیادی برروی افراد می‌گذارد. (همان منبع، 179) در تبلیغات از رنگ برای جلب توجه، ایجاد واقع‌گرایی، حالت و ساختن هویت گسترده استفاده می‌شود. تحقیقات ثابت کرده است که آگهی عادی رنگی در مقایسه با غیررنگی توجه بیشتری را جلب می‌کند. رنگ برای برجسته کردن عناصر مهم به کار گرفته می‌شود و ثابت شده است که در جلب توجه بسیار موفق عمل می‌کند. رنگ یک زبان روان‌شناختی است که درباره‌ی حالت‌ها و معانی نمادین صحبت می‌کند.(ولز،برنت،موریارتی،1387،506) 2-1- 6 فنون تبلیغات شیوه‌هایی که تبلیغ‌گر برای تحت تأثیر قرار دادن افراد به کار می‌برد فنون تبلیغات ‌نامیده می شود. این شیوه‌ها متفاوت است و هر کدام در شرایط خاصی کاربرد دارد. تبلیغات در خلا وجود ندارد؛ هر شیوه‌ای ممکن است در یک جا موفق و در جایی ناموفق باشد و این به شرایط تبلیغ بستگی دارد. برخی از شرایط و خصایص عبارتند از:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...