فصل اول 2
کلیات پژوهش. 2
1-1مقدمه. 3
1-2بیان مسئله. 4
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش. 7
1-4 اهداف پژوهش. 9
1-4-1 هدف اصلی 9
1-4-2اهداف فرعی 9
1-5 فرضیه های پژوهش. 10
1-5-1 فرضیه اصلی 10
1-5-2فرضیه های فرعی 10
1-6 تعاریف متغیر ها 10
1-6-1 تعاریف مفهومی متغیر ها 10
1-6-2 تعاریف عملیاتی متغیرها 11
فصل دوم. 12
مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش. 12
2-1 شیوه های فرزند پروری 13
2-1-1 تعاریف شیوه های فرزند پروری 13
2-1-2 نظریه ها و دیدگاههایی درباره شیوه های فرزند پروری 14
2-1-2-1 نظریه بامریند. 14
2-1-2-2 الگوی شفر. 17
2-1-2-3 دیدگاه السون. 18
2-1-2-3 نظریه اریکسون. 20
2-1-2-4 الگوی زیگلمن 21
2-1-3 نگرش های فرزندپروری 24
2-1-4 مزایای سبک فرزند پروری اقتدارانه. 25
2-1-5 تاثیر شیوه های فرزندپروری مقتدارنه بر شایستگی فرزندان 27
2-1-6 طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری 28
2-1-7 فرهنگ و فرزندپروری 29
2-2 سبک های تفکر. 30
2-2-1 تعریف تفکر و سبک های تفکر. 30
2-2-2 انواع سبک های تفکر. 32
2-2-3 تفکر از دیدگاه جان دیویی 36
2-2-4 تفکر از دیدگاه گیلفورد. 37
2-2-5 مراحل تفکر منطقی در مواجهه با مشکلات 38
2-2-6 سبک های تفکر از دید استرنبرگ 39
2-2-7 رابطه هوش و تفکر. 40
2-2-8 عوامل بستر ساز تفکر. 42
2-3 سبک های حل مسئله. 43
2-3-1 تعاریف و مفاهیم سبک های حل مسئله. 43
2-3-2 دیدگاه نزو در رابطه با حل مسئله. 46
2-3-3 دیدگاه دزوریلا و گلدفرید در رابطه با حل مسئله 47
2-3-4 دیدگاه بدل و لناکس در رابطه با حل مسئله 47
2-3-5 فرآیند حل مسئله. 49
2-3-6 نظریه های حل مسئله. 53
2-4 پیشینه پژوهش های انجام گرفته. 56
2-4-1 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در داخل کشور 56
2-4-2 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در خارج کشور 57
فصل سوم. 59
روش پژوهش. 59
3-1 طرح پژوهش. 60
3-2 طبقه بندی متغیرها 60
3-3 جامعه آماری پژوهش. 60
3-4 نمونه آماری پژوهش و روش نمونه گیری 60
3-5 ابزار پژوهش. 61
3-5-1پرسش نامه شیوه های فرزند پروری 61
3-5-2 پرسش نامه سبک های تفکر. 61
3-5-3پرسش نامه سبک های حل مسئله. 62
3-6روش اجرا 62
3-7 روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها 63
فصل چهارم. 64
تجزیه و تحلیل داده ها 64
الف) یافته های توصیفی 65
4-1- فراوانی و درصد سبک های فرزندپروری والدین 65
4-2- میانگین و انحراف معیار نمره سبک های فرزندپروری 66
4-3- میانگین و انحراف معیار نمره سبک های تفکر 66
4-4- میانگین و انحراف معیار نمره سبک های حل مسئله 67
ب) یافته های استنباطی 67
4-5- ضریب همبستگی پیرسون بین سبک های تفکر و سبک های فرزندپروری 68
4-6- ضریب همبستگی پیرسون بین شیوه های حل مسئله و سبک های تفکر 69
4-7- ضریب همبستگی پیرسون بین شیوه های حل مسئله و سبک های فرزند پروری 70
فصل پنجم. 72
بحث و نتیجه گیری 72
5-1 تفسیر نتایج 73
5-2 نتیجه گیری کلی 78
5-3 محدودیت ها 78
5-4 پیشنهادات 78
5-4- 1 پیشنهادهای پژوهشی 78
5-4-2 پیشنهاد های کاربردی 79
منابع فارسی 80
منابع لاتین 86
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های فرزند پروری والدین با سبک های تفکر و سبک های حل مسئله در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر کرمانشاه بود. به این منظور از بین دانش آموزان تعداد 348 نفر و همچنین والدین آنها با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی ساده و در دسترس انتخاب گردیدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسش نامه شیوه های فرزندپروری بامریند، پرسش نامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر و نیز پرسش نامه سبک های حل مسئله کسیدی و لانگ استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که بین شیوه‫های فرزند پروری والدین با سبک های تفکر دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد و بین سبک های تفکر با شیوه های حل مسئله دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد. همچنین بین شیوه های فرزند

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...