تحول سازمانی تحول سازمان مجموعه ­ای از نظریه­ها، ارزش­ها، استراتژی­ها و فنون مبتنی بر علوم رفتاری است که در فرایند تغییر برنامه ­ریزی شده  محیط کاری سازمانی به منظور افزایش بهبود عملکرد فردی و سازمانی، از طریق تغییر رفتار اعضای سازمان در شغلشان، بکار گرفته می­شود.(پوراس و رابرتسون[15] ،1992 استراتژی استراتژی می ­تواند به عنوان فرآیند تعیین اهداف بنیادین بلندمدت، اتخاد شیوه کار و تخصیص منابع لازم برای تحقق این اهداف، تعریف شود (رابینز، 1387).   هدف نتایج مورد انتظار یک رفتار را هدف می گویند. از نظر روان شناسان، هدف محرک بیرونی است. اهداف سازمانی بایستی دارای ویژگی هایی نظیر روشن بودن، منطقی بودن، به روز بودن، همراستایی با ماموریت­ها و … باشد و افراد به آن متعهد باشند.( خداشناس،1392  ) پاداش[18] پیامدهای ارزشمند مثبت کار برای افراد، به بیان دیگر، پاداش ارائه یک پیام خوشایند برای انجام رفتاری مطلوب از فرد به منظور افزایش احتمال تکرار است (بگل و دیگران[19]،1995). ساختار سازمانی ساختار سازمانی به عنوان یک مفهوم اساسی، مشهود و نامشهود است که بر رسمیت شناختن، مشاهده، طبیعت، و تداوم الگوها و روابط موجودیت­ها در سازمان اشاره دارد (پولان[21]،2000) مکانیسم سازمانی توصیف دقیق عملکرد یک دستگاه یا مراحل مختلف یک واکنش یا رخداد یک پدیده، سازوکار یا مکانیسم نام دارد.(خداشناس ،1392) رهبری فرآیند نفوذ در دیگران و برانگیختن آنها برای همکاری با یکدیگر به طوری که آنها با اشتیاق و جدیت در دستیابی به اهداف سازمانی تلاش نمایند (رابینز ،1378 ) ارتباطات سازمانی در مدیریت ارتباطات را انتقال اطلاعات، مفاهیم و معانی بین افراد سازمان تعریف   می­ کنند، منظور از اطلاعات تنها وقایع و نظرات نبوده بلکه احساسات و عواطف را نیز نشان می­دهد.(خداشناس ،1392) اثر بخشی سازمانی[25] اثربخشی سازمان عبارتست از درجه یا میزانی که سازمان به هدف‌های مورد نظر خود نائل می‌آید (دفت، 1380). 1-11-2)تعاریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات هدف :مولفه یا متغیر تحول که براساس پرسشنامه ،پرسش های ..1..تا ..5.. تحول سازمانی را از بعد هدف سنجیده است .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...