N=((96/1)2*(5/0)*( 5/0))/(0/06)2=267 k-تعداد کل کارمندان (جامعه محدود) *p*q/ɛ2(k-1)+z2α/2*p*q  K*Z2α/2 N= N=182*(1.96)2*(0.5)(0.5)/(0.06)2(181)+ (1.96)2*(0.5)(0.5)=108 با توجه به اینکه در اغلب  تحقیقات  احتمال عدم برگشت پرسش نامه وجود دارد و به منظور تامین تعداد نمونه مورد نیاز ،تعداد 120 پرسشنامه مخصوص کارمندان و تعداد 290پرسشنامه مخصوص مشتریان تهیه و در روزهای مختلف هفته  و ساعات مختلف روز توزیع گردید. در پایان از این تعداد 110 پرسشنامه از سوی کارمندان و 268 پرسشنامه از سوی مشتریان برگشت داده شد. در ادامه با بهره گیری از اطلاعات پرسشنامه های مشتریان و کارکنان ابتدا فرضیات آماری و سپس کیفیت خدمات بانکی  مورد ارزیابی قرار گرفت که در فصل بعدی بدان می پردازیم. 3-4) روش تحقیق تحقیقات در علوم رفتاری با توجه به دو معیار هدف تحقیق و نحوه گردآوری داده ها تقسیم بندی می شوند.در این راستا تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. زیرا هدف تحقیق توسعه دانش کاربردی در زمینه بانکداری الکترونیکی است.از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر از تحقیقات پیمایشی  و نهایتأ از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. 3-5) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها ابزار گردآوری اطلاعات داده ها در تحقیق حاضر از طریق مطالعات کتابخانه ای و نیز پرسشنامه می باشد. برای گردآوری اطلاعات و تدوین ادبیات مربوط به موضوع تحقیق از روش کتابخانه ای استفاده شده است. بدین منظور از کتب و مقالات موجود در کتابخانه ها و اینترنت استفاده شده است. به منظور جمع آوری اطلاعات ،از دو پرسش نامه  مجزا برای مشتریان و کارکنان با سوال ها ی یکسان استفاده گردید.هر دو پرسش نامه شامل مولفه های سنجش کیفیت بر اساس مولفه های استاندارد مدل سرکوآل بود که برای بکار گیر ی در صنعت بانکداری ،تعدیلات و اصلاحات لازم در آن انجام شد.در پرسشنامه مربوط به مشتریان ،از آنها خواسته شد که ابتدا در ستون سمت راست با توجه به مولفه ها،وضعیت بانک را از نظر خود ارزیابی و در قسمت چپ پرسش نامه اهمیت مولفه های کیفیت خدمات الکترونیک بانک را تعیین نمایند.از کارکنان نیز در خواست گردید ابتدا وضعیت بانک را از نظر خود ارزیابی و سپس اهمیت هر یک از مولفه ها را تعیین نمایند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...