اگر چه ملاکهای برنامه ریزی فعالیت های تبلیغاتی برای سازمان های خدماتی و تولیدی به طور کلی مشابه است ولی با این حال ماهیت ناملموس بودن و تفکیک ناپذیری خدمات را بایستی هنگام برنامه ریزی در نظر داشت. بعید است که تبلیغات به تنهایی بتواند به مشتریان در تصمیم گیری خرید کمک کند، لیکن می توان با توجه به موارد زیر که بوسیله جرج و بری ارائه شده است، اثربخشی تبلیغات را افزایش داد: 1- استفاده از پیامهای روشن و غیر مبهم 2-بر تبلیغات دهان به دهان بنا شود 3-ارائه شواهد ملموس 4-آن چیزی را قول دهید که می توانید ارائه کنید. 5- در تبلیغات کارکنان را نیز هدف بگیرید. برطرف کردن اضطراب پس ازخرید(پالمر، 2001) اولین وظیفه تبلیغات جلب توجه افراد است. اگر پیام تبلیغاتی نتواند این وظیفه خود را به خوبی انجام دهد،هر چقدر افراد آن را ببینند و یا بشنوند بدون نتیجه است.ایجاد علاقه در افراد مرحله بعد است که نسبت به مرحله جلب توجه به پیام تبلیغی دشوارتر است.اگر تبلیغ بتواند در افراد ایجاد علاقه نماید می تواند در مرحله بعد به عنوان یک محرک فرد را به سمت رفتار خرید سوق دهد(محمدیان،1377). اما چیزی که برای بازاریابان بسیار حائز اهمیت است این نکته است که تبلیغات چگونه می ­تواند سبب جلب توجه و ایجاد علاقه در مشتریان شود به عبارت دیگر چگونه می توان در مشتری نسبت به تبلیغ نگرش مثبت ایجاد کرد. از طرفی شرکت­ها و سازمان می­خواهند با بهره گرفتن از تبلیغات میزان فروش خود را بهبود بخشند و آن را ارتقا دهند. شبکه فروش شرکت نقش مهمی در تحقق اهداف توسعه شرکت­ها ایفا می­نماید. ناکارآمد بودن این بخش منجر به از دست رفتن بازار و توسعه نیافتگی و پایین بودن عملکرد آنان می­گردد. در حقیقت شبکه فروش شرکت­های خدماتی ویترین آنها به حساب می‌آید و سیاستگذاران شرکت‌های خدماتی مالی باید در ‌این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری را اختصاص دهند. به نظر میرسد اساسی­ترین مشکلاتی که باعث نارسایی و رشد نیافتگی در شبکه فروش بازار  خدماتی مالی ایران گردیده­اند عبارت هستند از:

  • پایین بودن سطح آموزش شبکه فروش.
  • روش های جذب و حفظ مشتری نامناسب است.
  • عدم وجود برنامه های صحیح بازاریابی
  • برخی از مدیران موسسات خدماتی از بازار و شبکه فروش اطلاعات صحیحی در دسترس ندارند.
  • نظارت بر عملکرد شبکه فروش به طور مستمر و راهبردی صورت نمی گیرد.
  • عدم نیاز سنجی مشتریان
  • محدودیت اختیارات مورد نیاز برای یک شبکه فروش

مواردی که به طور اجمالی به بیان آنها اشاره شد از شایع ترین چالش­هایی هستند که شبکه فروش در موسسات مالی مختلف با آن سر و کار دارد. که عدم رعایت موارد فوق باعث کاهش عملکرد و پایین بودن راندمان شبکه فروش بانک ها در ایران در مقایسه با اکثر کشورها شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...