دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی 10-1 قلمرو تحقیق 1-10-1 قلمرو موضوعی تحقیق تحقیق حاضر با عنوان ” تاثیر هیجانات خرید و ریسک ادراک شده بر رفتار خرید آنی” به طور کلی در حوزه رفتار مصرف ­کننده قرار می­گیرد. 2-10-1 قلمرو مکانی تحقیق قلمرو مکانی تحقیق، فروشگاه­های تخفیفی “جانبو”، یکی از فروشگاه­های زیر مجموعه شرکت “اورست مدرن پارس” است. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق، مشتریان فروشگاه­های “جانبو” است. 3-10-1 قلمرو زمانی انجام پژوهش از دی ماه 1392 تا دی ماه 1393 و جمع­آوری داده­ ها، از اردیبهشت ماه 1393 تا شهریور ماه سال 1393 انجام گرفته است. 11-1 شرح واژه­ها واصطلاحات تحقیق 1-11-1 رفتار خرید آنی -خریدی که با هدف برطرف کردن مشکلی که در گذشته وجود داشته، صورت نمی­گیرد (انگل و بلک ول، 1982). -خریدی که در آن مصرف ­کننده تمایل شدید و ناگهانی برای خرید فوری برخی محصولات را تجربه می­ کند (هرابادی،2003). -خرید ناگهانی بدون برنامه­ای که فورا انجام شده و لذت و هیجان زیادی را به دنبال دارد. این نوع رفتار خرید اغلب تحت تاثیر محیط فروشگاه تحریک می­شود (ورپلانکن، هرابادی، پری، سیلورا، 2005). -یک رفتار خرید پیچیده مبتنی بر لذت است که در آن سرعت فرایند تصمیم ­گیری خرید، از ارزیابی دقیق و سنجیده گزینه­های جایگزین جلوگیری می­ کند (پارک، 2008). در این تحقیق، از تعریف آخر به عنوان مفهوم خرید آنی استفاده شده است. 2-11-1 هیجانات خرید یک نظریه در رابطه با احساسات یا هیجانات خرید وجود دارد که احساسات را به عنوان بخش­های مجزا معرفی کرده که می­توانند به عنوان یک مجموعه­ی پدیده­شناختی با جنبه­های مجزایی از احساسات شناخته شوند (باترا و ری، 1986). در این مسیر داوسون، بلاک و ریگ­وی (1990) هفت نوع احساسات را تقسیم بندی کرده­اند (آرام، خشنود، راضی، خوشحال، شگفت­زده، تهییج شده، ارضا شده). در نظریات دیگر به ابعاد برجسته­تر احساسات پرداخته اند ( لذت/عدم لذت، انگیختگی و خوابالودگی) (یو و پارک،1998). روسل و مهرابیان درمدل خود، برای حس لذت 12 شاخص خشنود/ ناخشنود، خرسند/ آزرده، راضی/ ناراضی، خوشایند/ ناخوشایند، با انگیزه/ ناامید، با اهمیت/ بی اهمیت و برای حس انگسختگی 12 عامل بی­تفاوت/ افسارگسیخته، آرام/ هیجان­ زده، آرام/ برانگیخته، یکنواخت/ منقلب، منفعل/ فعال، برانگیخته شده/ برانگیخته نشده را معرفی کردند. هیجانات خرید به عنوان عاملی موثر بر رفتارهای خرید مشتریان از قبیل، تمایل به خرید از فروشگاه، تمایل به سپری کردن زمان در فروشگاه، تمایل به گشت­وگذار در فروشگاه، تمایل به ارتباط میان فردی و برقراری ارتباط دوستانه با دیگران، تمایل به بازگشت به فروشگاه و تمایل به هزینه کردن پول اضافی نسبت به زمان عادی است. این روابط در مرحله لذت قوی­تر شده، درحالیکه، انگیختگی زمان سپری شده در فروشگاه، تمایل به ارتباط با پرسنل فروش وخرید افراطی در محیط لذت­بخش را افزایش می­دهد. همچنین، درجای دیگر بیان شده که حس لذت پیش ­بینی کننده­ قوی­ای برای تمامی مقیاس­ها، شامل مقیاس­های مربوط به خرده­فروشی، مانند هزینه افراطی است؛ و انگیختگی تنها پیش ­بینی­کننده مقیاس­های وابستگی همچون رابطه دوستانه با دیگران است. (دونووان و روزیتر،1982) همچنین دونووان و همکارانش (1994) ثابت کردند که تجربه حس لذت در فروشگاه پیش ­بینی­کننده­ قوی­ای برای زمانی که در فروشگاه سپری می­شود و خرید افراطی­ای که صورت می­گیرد، است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...