رفتار خرید پیچیده، تمایل به بازگشت |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی 10-1 قلمرو تحقیق 1-10-1 قلمرو موضوعی تحقیق تحقیق حاضر با عنوان ” تاثیر هیجانات خرید و ریسک ادراک شده بر رفتار خرید آنی” به طور کلی در حوزه رفتار مصرف کننده قرار میگیرد. 2-10-1 قلمرو مکانی تحقیق قلمرو مکانی تحقیق، فروشگاههای تخفیفی “جانبو”، یکی از فروشگاههای زیر مجموعه شرکت “اورست مدرن پارس” است. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق، مشتریان فروشگاههای “جانبو” است. 3-10-1 قلمرو زمانی انجام پژوهش از دی ماه 1392 تا دی ماه 1393 و جمعآوری داده ها، از اردیبهشت ماه 1393 تا شهریور ماه سال 1393 انجام گرفته است. 11-1 شرح واژهها واصطلاحات تحقیق 1-11-1 رفتار خرید آنی -خریدی که با هدف برطرف کردن مشکلی که در گذشته وجود داشته، صورت نمیگیرد (انگل و بلک ول، 1982). -خریدی که در آن مصرف کننده تمایل شدید و ناگهانی برای خرید فوری برخی محصولات را تجربه می کند (هرابادی،2003). -خرید ناگهانی بدون برنامهای که فورا انجام شده و لذت و هیجان زیادی را به دنبال دارد. این نوع رفتار خرید اغلب تحت تاثیر محیط فروشگاه تحریک میشود (ورپلانکن، هرابادی، پری، سیلورا، 2005). -یک رفتار خرید پیچیده مبتنی بر لذت است که در آن سرعت فرایند تصمیم گیری خرید، از ارزیابی دقیق و سنجیده گزینههای جایگزین جلوگیری می کند (پارک، 2008). در این تحقیق، از تعریف آخر به عنوان مفهوم خرید آنی استفاده شده است. 2-11-1 هیجانات خرید یک نظریه در رابطه با احساسات یا هیجانات خرید وجود دارد که احساسات را به عنوان بخشهای مجزا معرفی کرده که میتوانند به عنوان یک مجموعهی پدیدهشناختی با جنبههای مجزایی از احساسات شناخته شوند (باترا و ری، 1986). در این مسیر داوسون، بلاک و ریگوی (1990) هفت نوع احساسات را تقسیم بندی کردهاند (آرام، خشنود، راضی، خوشحال، شگفتزده، تهییج شده، ارضا شده). در نظریات دیگر به ابعاد برجستهتر احساسات پرداخته اند ( لذت/عدم لذت، انگیختگی و خوابالودگی) (یو و پارک،1998). روسل و مهرابیان درمدل خود، برای حس لذت 12 شاخص خشنود/ ناخشنود، خرسند/ آزرده، راضی/ ناراضی، خوشایند/ ناخوشایند، با انگیزه/ ناامید، با اهمیت/ بی اهمیت و برای حس انگسختگی 12 عامل بیتفاوت/ افسارگسیخته، آرام/ هیجان زده، آرام/ برانگیخته، یکنواخت/ منقلب، منفعل/ فعال، برانگیخته شده/ برانگیخته نشده را معرفی کردند. هیجانات خرید به عنوان عاملی موثر بر رفتارهای خرید مشتریان از قبیل، تمایل به خرید از فروشگاه، تمایل به سپری کردن زمان در فروشگاه، تمایل به گشتوگذار در فروشگاه، تمایل به ارتباط میان فردی و برقراری ارتباط دوستانه با دیگران، تمایل به بازگشت به فروشگاه و تمایل به هزینه کردن پول اضافی نسبت به زمان عادی است. این روابط در مرحله لذت قویتر شده، درحالیکه، انگیختگی زمان سپری شده در فروشگاه، تمایل به ارتباط با پرسنل فروش وخرید افراطی در محیط لذتبخش را افزایش میدهد. همچنین، درجای دیگر بیان شده که حس لذت پیش بینی کننده قویای برای تمامی مقیاسها، شامل مقیاسهای مربوط به خردهفروشی، مانند هزینه افراطی است؛ و انگیختگی تنها پیش بینیکننده مقیاسهای وابستگی همچون رابطه دوستانه با دیگران است. (دونووان و روزیتر،1982) همچنین دونووان و همکارانش (1994) ثابت کردند که تجربه حس لذت در فروشگاه پیش بینیکننده قویای برای زمانی که در فروشگاه سپری میشود و خرید افراطیای که صورت میگیرد، است.
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 11:27:00 ب.ظ ]
|