قابلیت سازمانی است به عنوان تجارب قبلی، ظرفیت تولیدی، کارکنان ، و سایر منابع است که نشان می دهد که این سازمان می تواند موضوعات زیر را محقق نماید: در جدول (2-10) و (2-11) ، قابلیت های کلی موجود در مقالات ما به همراه تکرار وقوع مرتب شده اند. اغلب قابلیت های ذکر شده “قابلیت های فنی / روشی” (Ross, J., Beath, C., 2006) هستند. در توانایی های عملیاتی هم مشتری و هم تامین کننده مهم است. برای برون سپاری توسعه نرم افزارهای جدید ، تحقیقات نشان داده است که بهتر است که برای مشتریان و تامین کنندگان فرآیندهای مشترک وجود داشته باشد (Davenport, T., 2005). به عنوان مثال ، دو پژوهشگر149 نفر را از هر دو گروه مشتری و سازمان های تامین کننده مصاحبه شده  اند. آنها دریافتند که موفقیت برون سپاری هم به مشتری و هم به شرکت های تامین کننده که حداقل سطح 3 قابلیت ها را در CMMI [6]داشته باشند (Lacity, Rottman, 2006). مهم ترین قابلیت برای مشتریان “قابلیت مدیریت تامین کننده است.” این است که به عنوان حد تعریف شده برای سازمان مشتری قادر است به طور موثر مدیریت برون سپاری به تامین کنندگان را انجام                                                  دهد (Michell, V., Fitzgerald, G., 1997). آن ها دریافتند که در میان مشتریان است مشکلی با تامین کنندگان دارند، تقریبا چهار پنجم گفته اند : “آنها توانایی های خود را برای مدیریت فروشنده تقویت می کنند”.  مهم ترین قابلیت برای تامین کنندگان “قابلیت مدیریت منابع انسانی” (Beulen, E., Ribbers, P., 2003) است. این توانایی سازمان برای شناسایی ، کسب ، توسعه ،  و استقرار منابع انسانی برای رسیدن به اهداف سازمانی خود است. مشتریان به سطوح بالاتری از موفقیت برون سپاری زمانی که تامین کنندگان کم بودند دست می یابند. شکل 2-2 طبقه های اصلی عوامل تعیین کننده در موفقیت برون سپاری فناوری اطلاعات ماخذ: (Lacity et al, 2009) شکل 2-3 ارتباطات متمم و دوجانبه در موفقیت برون سپاری فناوری اطلاعات ماخذ: (Lacity et al, 2009)

2- 8-  منبع یابی های مختلف: برون سپاری بیرونی، تدارک خدمات کاربردی و برون  سپاری فرایندهای کسب و کار

درخواست ارائه خدمات و برون سپاری فرایندهای کسب و کار، کدام یک مناسب تر است؟ سوال مشترک برای تمام این شیوه های متفاوت اکتساب تکنولوژی سوال زیر است : ویژگی های مختلف انواع برون سپاری فناوری اطلاعات چیست؟ چواب این سوال در ادامه می آید.

2- 8- 1-  برون سپاری بیرونی

به تازگی، دانشگاهیان بینش های مهمی در حوزه برون سپاری بیرونی فناوری اطلاعات را مشخص نموده اند. ما 69 یافته از 20 مقاله مهم در این زمینه را طبقه بندی نموده ایم. دانشگاهیان درک خوبی از چگونگی تفاوت برون سپاری داخلی و بیرونی مشخص نموده اند. شیوه های برون سپاری بیرونی بیشتر به دلیل تفاوت های منطقه ای و زمانی است (Gokhale, A.A., 2007)، نیاز به کنترل بیشتر (Choudhury, V., Sabherwal, R., 2003)، مشکلات ناشی در چگونگی انتقال دانش (Oshri, I., Kotlarsky, J., Willcocks, L., 2007)، تفاوت های فرهنگی (Carmel, E., Abbott, P., 2007)، نیاز به تعریف دقیق الزامات(Gopal et al,2003)  و مشکلات و مسایل پدید آمده در مدیریت تیم های پراکنده (Oshri, I., Kotlarsky, J., Willcocks, L., 2007). هزینه های برون سپاری بیرونی هستند که بطور قابل توجهی بالاتر از برون سپاری داخلی است. ( Dibbern et al,2008). جدول 2-10- قابلیت های مشتریان و تامین کننده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...