استاد راهنما:
 

دکتر محمد صالحی
 

 
 

استاد مشاور:
 

دکتر کیومرث نیازآذری
 

 
 

تابستان 1393
 


(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)


 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده. 1

 

 

فصل اول: کلیات پژو هش
مقدمه. 3
بیان مسئله 4
اهمیت و ضرورت پژوهش 5
اهداف پژوهش. 7
سوال های پژوهش 7
الف) سوال اصلی 7
ب) سوال­های ویژه. 7
متغیر های  پژوهش. 8
تعاریف واژه ها و اصطلاحات. 8
الف: تعاریف نظری (مفهومی) 8
ب: تعاریف عملیاتی (عملی). 9

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه. 11
قسمت نخست: مبانی نظری پژوهش 12
خودکارآمدی 12
مفهوم خودکارآمدی. 12
اثرات خودکارآمدی بر کارکردهای روان شناختی 14
رشد خودکارآمدی. 16
تأثیرات خانوادگی در خودکارآمدی. 16
تأثیر هم سالان 18
نقش مدرسه. 19
تأثیرات گذر به دوره ی دیگر. 20
تغییرات رشدی در مهارت های خودارزیابی 20
هوش. 21
هوش هیجانی. 22
نظریه های هوش 23
تاریخچه هوش هیجانی. 26
دیدگاه‌های موجود در باب هوش هیجانی 27
هوش معنوی 34
هوش معنوی و مدیریت 35
هوش اجتماعی. 36
کیفیت های ضروری برای هوش اجتماعی. 37
قسمت دوم: پیشینه پژوهش. 38
الف) پیشینه پژوهش های انجام شده در داخل کشور. 38
ب) پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج کشور. 40
جمع بندی. 42
مدل مفهومی. 43

 

 

فصل سوم: روش انجام تحقیق
مقدمه . 45
روش پژوهش 45
نمونه و روش نمونه گیری. 46
روش جمع آوری اطلاعات 46
ابزار گردآوری اطلاعات 47
روش های تجزیه و تحلیل داده ها. 49
 

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه. 51
بخش اول) تحلیل توصیفی داده ها. 52
بخش دوم: تحلیل استنباطی داده ها 61

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
جمع بندی. 83
یافته های پژوهش . 85
بحث و تفسیر 88
محدودیت های پژوهش 92
الف) در قلمرو پژوهش 92
ب) محدودیت­های اجرایی 92
پیشنهادهای پژوهش 92
الف) پیشنهادهایی مبتنی بر نتایج پژوهش 92
ب) پیشنهادهایی مبتنی بر تجارب پژوهشگر. 94
منابع 96
پیوست ها 102
چکیده انگلیسی 121
 

 

 

فهرست جدول­ها
عنوان صفحه
جدول 3-1: جامعه آماری. 46
جدول 4-1: جدول فراوانی متغیّر جنسیت 52
جدول 4-2: جدول فراوانی متغیّر سن 53
جدول 4-3: فراوانی و درصد فراوانی متغیّر سطح تحصیلات. 54
جدول 4-4: جدول فراوانی متغیّر سابقه کار 55
جدول 4-5: جدول فراوانی متغیّر سابقه مدیریت. 56
جدول 4-6: شاخص های مرکزی و پراکندگی متغیر هوش هیجانی. 57
جدول 4-7: شاخص های مرکزی و پراکندگی متغیر هوش معنوی 58
جدول 4-8: شاخص های مرکزی و پراکندگی متغیر هوش اجتماعی. 59
جدول 4-9: شاخص های مرکزی و پراکندگی متغیر خودکارآمدی 60
جدول 4–10: جدول ضرایب متغییرهای وارد شده بر معادله رگرسیون گام به گام. 62
جدول 4–11: بررسی همبستگی بین خودکارآمدی با هوش هیجانی مدیران 63
جدول 4–12: بررسی همبستگی بین خودکارآمدی با هوش معنوی مدیران 64
جدول 4–13: بررسی همبستگی بین خودکارآمدی با هوش اجتماعی مدیران. 65
جدول 4–14: آزمون t تک متغییری جهت بررسی میزان هوش معنوی مدیران. 66
جدول 4–15: آزمون t مستقل جهت مقایسه هوش معنوی مدیران مرد و زن. 67
جدول 4–16: میزان هوش معنوی مدیران بر اساس سن. 68
جدول 4–17: آزمون (ANOVA) جهت مقایسه هوش معنوی مدیران بر حسب سن. 68
جدول 4–18: آزمون t مستقل جهت مقایسه هوش معنوی مدیران بر حسب تحصیلات 69
جدول 4–19: آزمون t تک متغییری جهت بررسی میزان هوش هیجانی مدیران 70
جدول 4–20: آزمون t مستقل جهت مقایسه هوش هیجانی مدیران مرد و زن 71
جدول 4–21: میزان هوش هیجانی مدیران بر اساس سن. 72
جدول 4- 22: آزمون (ANOVA) جهت مقایسه هوش هیجانی مدیران بر اساس سن 72
جدول 4- 23: آزمون t مستقل جهت مقایسه هوش هیجانی مدیران بر حسب تحصیلات. 73
جدول 4- 24: آزمون t تک متغییری جهت بررسی میزان هوش اجتماعی مدیران. 74
جدول 4–25: آزمون t مستقل جهت مقایسه هوش اجتماعی مدیران مرد و زن 75
جدول 4–26: میزان هوش اجتماعی مدیران بر اساس سن. 76
جدول 4- 27: آزمون (ANOVA) جهت مقایسه هوش اجتماعی مدیران بر اساس سن 76
جدول 4- 28: آزمون t مستقل جهت مقایسه هوش اجتماعی مدیران بر حسب تحصیلات 77
جدول 4–29: آزمون t تک متغییری جهت بررسی میزان خودکارآمدی مدیران. 78
جدول 4–30: آزمون t مستقل جهت مقایسه خودکارآمدی مدیران مرد و زن. 79
جدول 4–31: میزان خودکارآمدی مدیران بر اساس سن 80
جدول 4- 32: آزمون (ANOVA) جهت مقایسه خودکارآمدی مدیران بر اساس سن. 80
جدول 4–33: آزمون t مستقل جهت مقایسه خودکارآمدی مدیران بر حسب تحصیلات. 8=

 

 

فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1: نمودار ستونی متغیّر جنسیت بر حسب درصد فراوانی. 52
نمودار 4-2: نمودار ستونی متغیّر سن بر حسب درصد فراوانی. 53
نمودار 4-3: نمودار ستونی متغیّر سطح تحصیلات بر حسب درصد فراوانی. 54
نمودار 4-4: نمودار ستونی متغیّر سابقه کار بر حسب درصد فراوانی. 55
نمودار 4-5: نمودار ستونی متغیّر سابقه مدیریت بر حسب درصد فراوانی 56
نمودار 4-6: نمودار ستونی میانگین متغیر هوش هیجانی. 57
نمودار 4-7: نمودار ستونی میانگین متغیر هوش معنوی 58
نمودار 4-8: نمودار ستونی میانگین متغیر هوش اجتماعی. 59
نمودار 4-9: نمودار ستونی میانگین متغیر خودکارآمدی 60
 
مقدمه
خودکارآمدی به بنیه­ی شخصیتی فرد در رویارویی با مسائل در رسیدن به اهداف و موفقیت او اشاره دارد و بیشتر از این که تحت تأثیر هوش و توان یادگیری دانش آموز باشد، تحت تأثیر ویژگیهای شخصیتی از جمله باور داشتن خود (اعتماد به نفس)، تلاش گر بودن و تسلیم شدن(خود تهییجی)، وارسی علل عدم موفقیت به هنگام ناکامی(خودسنجی)، آرایش جدید مقدمات و روش­های اجتماعی رسیدن به هدف (خود تنظیمی) و تحت کنترل درآوردن تکانه­ها (خود رهبری) قرار دارد. پیاژه معتقد است که طرح واره های خودکارآمدی طی درون سازی و برون سازی­های بی­شماری که در محیط های غنی رخ می دهد، شکل  می­گیرند. خودکارآمدی به واسطه ی انگیزه ی درونی

     82%d9%88%d9%82%db%8c-%d8%ac%d8%b1%d8%a7/"> 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...