پایان نامه ارشد با موضوع اندازه گیری رضایت مشتری، انتظارات مشتری |
1-5- محدودیتهای تحقیق
- خودداری برخی از افراد در تکمیل پرسشنامه به دلایل مختلف
- طولانی شدن مدت زمان تکمیل یک پرسشنامه توسط افراد
- دشواری توزیع و جمعآوری پرسشنامه
1-6- فصل بندی تحقیق
در فصل اول گزارش تحقیق به طرح مساله و اهمیت آن، اهداف تحقیق، دامنه تحقیق و محدودیتهای تحقیق پرداخته شده است. در فصل دوم، ادبیات تحقیق گردآوری و مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم در مورد روش کلی انجام تحقیق و همچنین مباحثی در مورد تئوری خاکستری و مدل کانو در محیط فازی آورده شده است. در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل دادههای بدست آمده و در فصل پنجم به شرح نتایج پرداخته شده است و پیشنهادهایی جهت کاربرد نتایج تحقیق و همچنین پیشنهادهای پژوهشی جهت تحقیقات آتی ارائه گردیده است.
1-7- شرح واژهها و اصطلاحات به کار رفته در تحقیق
- رضایت مشتری[4]: منظور از رضایت مشتری، حالتی است که ابعاد مختلف محصول یا خدمت به نیازهای مشتری، و سازمان به انتظارات یا فراتر از انتظارات مشتری در طول عمر یک محصول یا خدمت پاسخ میدهد. از آنجایی که رضایت از نظر مشتری تعریف میشود همه پروژههای بهبود رضایت مشتری باید با تعریف خواستهها و نیازهای مشتری از سازمان آغاز شود. رضایت مشتری، معیار نهایی برای تعیین کیفیت واقعی عرضه شده به مشتریان است. رضایت مشتری را میتوان به چندین حیطه مختلف شامل موارد زیر تقسیم کرد:
- رضایت از کیفیت خدمات یا محصول؛
- رضایت برای استمرار رابطه با سازمان (برقراری رابطه مستمر و پایدار با سازمان)؛
- رضایت از نسبت قیمت/ عملکرد محصول یا خدمت؛
- رضایت از برآورده شدن انتظارات و نیازهای مشتری از محصول یا خدمت؛
در این تحقیق، منظور از اندازه گیری رضایت مشتریان، درک فاصله بین انتظارات مشتری و عملکردی است که مشتری درک می کند.(بندریان، 1390)
- صنعت بیمه[5]: سازمان های بیمه از تأثیرگذارترین سازمانها در جامعه میباشند که میتوانند از طریق قطع ارتباط مالی بین ارائهدهنده و گیرندهی خدمت به ارتقای اثربخشی، بهرهوری و رضایتمندی منجر شود. (رئیسی و همکاران، 1392) با توجه به نقش انکارناپذیر صنعت بیمه در جبران خسارت و جایگاه آن به عنوان یک نهاد سرمایهگذار و رویکرد واسطهگری مالی، بیمه می تواند با ایجاد ارزش افزوده، به تشکیل درآمد ملی کمک شایان توجهی نماید. (رحیمی کلور، 2012)
- تئوری خاکستری[6]: به طور کلی در تئوری سیستمهای خاکستری، تمام سیستمها به سه دسته سفید، سیاه و خاکستری تقسیمبندی میشوند که قسمتهای سفید نشان دهنده پیامهای واضح در یک سیستم میباشند و قسمتهای سیاه شامل پیامهای کاملا ناشناخته هستند. ناکامل بودن اطلاعات و یا عدم اطمینان درمورد اطلاعات بیانگر رنگ خاکستری برای سیستم میباشد. بهعبارت دیگر عدم اطمینان خاکستری، هم پیامهای شناخته شده و هم پیامهای شناخته نشده را در بر میگیرد. (دنگ[7]، 1998)
- منطق فازی[8]: منطق فازی شامل طیف وسیعی از تئوریها و تکنیکها میشود که بر اساس 4 مفهوم بیان شده است که این 4 مفهوم شامل: مجموعههای فازی، متغیرهای کلامی، توزیع احتمال و قوانین اگر آنگاه فازی (ین و لانگاری[9]، 1999) میباشد.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1398-12-11] [ 10:17:00 ب.ظ ]
|