در تحقیق مورد نظر از روش‌های غیر مستقیم از جمله استفاده از اسناد و مدارک برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر جمع‌آوری اطلاعات در این تحقیق، به روش کتابخانه‌ای است. روش کتابخانه‌ای یا اسنادی(Documentry Research) روشی است که محقق اسناد مکتوب، فیلم‌ها، عکس‌ها، مطالب ضبط شده روی نوارکاست، دیسکت، لوح فشرده و … را گردآوری و از بین داده‌های موجود، منابع مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند. گردآوری اطلاعات در این تحقیق با ابزار فیش برداری و کارت مشاهده می‌باشد. ﻓﻴﺶ ﺑﺮﮔﻪ‌ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﻳﺎ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﻣﺘﻦ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺎﻣﻞ ﻳﺎ ﺧﻼﺻﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻳﺎ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻧﻤﻮﺩﻩ است و کارت مشاهده ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻣﮑﺘﻮﺑﻲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻗﻼﻡ ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺧﺎﺻﻲ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﺤﻘﻖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺛﺒﺖ ﻣﺸﺎﻫﺪﺍﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﭘﺪﻳﺪﻩ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ‌ﮐﻨﺪ. 3-3 روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات تجزیه و تحلیل داده‌ها یعنی نظم دادن به یادداشت‌های پراکنده، جدا نمودن مضامین اصلی تحقیق و ارائه آنها در اثری مکتوب است. 3-3-1: روش تکیه بر موضوعات نظری در این روش چارچوب نظری تحقیق به اجرا درمی‌آید. اهداف اصلی و طرح تحقیق بر پایه چارچوب نظری است که آن نیز مبتنی بر پرسش‌های تحقیق می‌باشد. بر این اساس ادبیات و چارچوب نظری مورد بررسی قرار می‌گیرد و پژوهشگر به دیدگاه‌های ژرف‌نگر و جدیدی دست می‌یابد. این روش اغلب در پژوهش‌های تبیینی استفاده می‌شود. 3-4 روش ارائه یک قضیه توصیفی در این روش که برای تنظیم و سازماندهی پژوهش می‌باشد، با هدف تشریح و توصیف یک قضیه انجام می‌گیرد. در این روش داده‌های پژوهش بر اساس سرفصل‌های اصلی طبقه‌بندی می‌شود و بر اساس آن به توصیف موضوع می‌پردازد. با این تفاسیر در این تحقیق، تجزیه و تحلیل داده‌ها به روش کیفی می‌باشد. از آنجا که داده‌ها در این تحقیق کمی‌نیست و جنبه آماری ندارند، عقل، منطق، تفکر و استدلال، معیار قرار می‌گیرد و مبنا در تجزیه و تحلیل داده‌ها، کیفی است. 3-5 ساماندهی تحقیق تحقیق مورد نظر درپنج فصل نگارش می‌شود: فصل اول: کلیات تحقیق فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده فصل سوم: مواد و روشها فصل چهارم: نتایج فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری که در این فصل به  جمع‌بندی مطالب، و تجزیه و تحلیل مطالب ارائه شده، نتیجه‌گیری می‌شود و پیشنهاداتی برای پیشبرد اهداف کاربردی موضوع مورد تحقیق به نهادهای مرتبط ارائه می‌شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...