پایان نامه کیفیت خدمات الکترونیک، خدمات الکترونیکی |
چالشهای اطلاعاتی،قابلیت تعامل،ملاحظات مربوط به کشورها |
شکل(2-8):مدل کیفیت خدمات الکترونیکی منبع:(santos .2003) بهر حال مدل های کیفیت زیادی در بخش تکنولوژی مطرح بوده همچون PCMM مدلی کیفی درزمینه نرم افزار سیستم ها وبخش تولید وخدمات)COBIT(مدلی کیفی درزمینه فناوری اطلاعات نرم افزار وخدمات)SCRUM (مدل کیفی فناوری اطلاعات نرم افزاروسیستم ها)E SCM –SP (این مدل نیز در بخش فناوری های اطلاعاتی ودیگر خدمات کاربرد داشته) ITIL (که مدلی است که چارچوب مناسب در زمینه هدایت ومدیریت فناوری اطلاعات را می دهد) می توان نام برد. مدل استفاده در این تحقیق الگوی استاندارد سروکوال می باشدکه پنج بعدعوامل محسوس، پاسخگویی ،همدلی، قابلیت اطمینان وتضمین واعتبار استفاده شده است. 2-3) فن آوری اطلاعات و ارتباطات : مقدمه: از اواخر دهه50 میلادی تحولی در جهان آغاز شد که بعدها آن را موج سوم نام نهادند و از آن زمان تاکنون فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان راهبر و هدایتگر این موج پیوسته ابداعات نوینی را برای بشر به ارمغان آورده است(تافلر2002). در عصر حاضر این فن آوریها دارای آن چنان پتانسیل حضور در عرصههای مختلف(اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی) حیات بشر است که بدون تردید آن را نماد یک تمدن جدید یا ظهور یک موج تمدنی جدید با مشخصههایی همچون جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دانش است.(مانیان و همکاران1384ص6) ابتدا با ورود رایانه به بازار و در ادامه با تحول در حوزه اطلاعات و ارتباطات رایانهها به فن آوریهای ارتباطی تلفن و تلویزیون پیوستند و انقلاب فن آوری اطلاعات و ارتباطات به وقوع پیوست اجزا انقلاب اخیر همانند انقلابهای فن آوری قبلی دستگاههای فیزیکی نبودند بلکه در عوض بیتها بودند. (نجارزاده و همکاران ،1386 ص51) ورود به حوزه نظری و کاربریICT در کشور ما پدیدهای نوین به شمار میآید و باعنایت به لزوم توسعه کاربرد آن در حوزههای تجارت کسب و کار روابط دولت با شهروندان و
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 06:22:00 ب.ظ ]
|