چالشهای اطلاعاتی،قابلیت تعامل،ملاحظات مربوط به کشورها

شکل(2-8):مدل کیفیت خدمات الکترونیکی منبع:(santos .2003) بهر حال مدل های کیفیت زیادی در بخش تکنولوژی مطرح بوده همچون PCMM مدلی کیفی درزمینه نرم افزار سیستم ها وبخش تولید وخدمات)COBIT(مدلی کیفی درزمینه فناوری اطلاعات نرم افزار وخدمات)SCRUM (مدل کیفی فناوری اطلاعات نرم افزاروسیستم ها)E SCM –SP (این مدل نیز در بخش فناوری های اطلاعاتی ودیگر خدمات کاربرد داشته) ITIL (که مدلی است که چارچوب مناسب در زمینه هدایت ومدیریت فناوری اطلاعات را می دهد) می توان نام برد. مدل استفاده در این تحقیق الگوی استاندارد سروکوال می باشدکه پنج بعدعوامل محسوس، پاسخگویی ،همدلی، قابلیت اطمینان وتضمین واعتبار استفاده شده است. 2-3) فن آوری اطلاعات و ارتباطات : مقدمه: از اواخر دهه50 میلادی تحولی در جهان آغاز شد که بعدها آن را موج سوم نام نهادند و از آن زمان تاکنون فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان راهبر و هدایتگر این موج پیوسته ابداعات نوینی را برای بشر به ارمغان آورده است(تافلر2002). در عصر حاضر این فن آوری­ها دارای آن چنان پتانسیل حضور در عرصه­های مختلف(اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی) حیات بشر است که بدون تردید آن را نماد یک تمدن جدید یا ظهور یک موج تمدنی جدید با مشخصه­هایی همچون جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دانش است.(مانیان و همکاران1384ص6) ابتدا با ورود رایانه به بازار و در ادامه با تحول در حوزه اطلاعات و ارتباطات رایانه­ها به فن آوری­های ارتباطی تلفن و تلویزیون پیوستند و انقلاب فن آوری اطلاعات و ارتباطات به وقوع پیوست اجزا انقلاب اخیر همانند انقلاب­های فن آوری قبلی دستگاه­های فیزیکی نبودند بلکه در عوض بیت­ها بودند. (نجارزاده و همکاران ،1386 ص51) ورود به حوزه نظری و کاربریICT در کشور ما پدیده­ای نوین به شمار می­آید و باعنایت به لزوم توسعه کاربرد آن در حوزه­های تجارت کسب و کار روابط دولت با شهروندان و

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...