فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول:کلیات پژوهش
1-1 مقدمه. 3
1-2 بیان مسأله. 5
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 5
1-4 اهداف تحقیق 6
1-4-1 اهداف اصلی: 6
1-4-2- اهداف فرعی 6
1-5- متغیرهای پژوهش حاضر عبارتند از: 6
1-6 فرضیه های پژوهش. 7
1-7 بیان مفاهیم و اصطلاحات. 7
فصل دوم:ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1 مبانی نظری و یافته‌های پژوهشی: 10
2-1-1 خود کارآمدی 10
2-1-1-1 تعریف خود کارآمدی 12
2-1-1-2 انواع خودکار آمدی 14
2-1-1-3 تفاوت خود کار آمدی با سایر انواع باورهای خود. 15
2-1-1-4 ابعادخودکارآمدی ادراک شده 17
2-1-1-5 منابع باورهای خود کارآمدی 18
2-1-1-6 خودکارآمدی بالاوپایین 21
2-1-1-7 خودکارآمدی ،انگیزش واسناد. 22
2-1-1-8 جنسیت وخود کارآمدی 24
2-1-1-9 خودکارآمدی وپیشرفت تحصیلی 25
2-1-1-10 تأثیرزمینه های فرهنگی واجتماعی روی باورها ی خودکارآمدی 26
2-1-1-11 نقش باورهای خود کارآمدی در انگیزش رفتار و انتخاب اهداف آگاهانه. 27
2-1-1-12 تحلیل تحولی باورهای خودکارآمدی در گستره زندگی 28
2-1-1-13 رشدخودکارآمدی به واسطه تجارب مرحله گذر نوجوانی 31
2-1-1-14 خودکارآمدی مرتبط با بزرگسالی 31
2-1-1-15 ارزیابی مجدد خودکارآمدی با افزایش سن 31
2-1-1-16 راهبردهای بهبود خودکارآمدی 32
2-2- سلامت روان. 34
2-2-1 سلامت روانی 35
2-2-2 تعریف سلامت روانی 35
2-2-3 تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف 37
2-2-4 اصول بهداشت روانی 39
2-2-5 خصوصیات افراد دارای سلامت روانی 40
2-2-6 عوامل موثر در تامین سلامت روان. 42
2-2-7 نقش خانواده در تامین سلامت روان. 42
2-2-8 نظریات مرتبط با سلامت روانی 43
2-2-9 نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی 46
2-3 عقب ماندگی ذهنی 47
2-4 عقب مانده ذهنی آموزش پذیر ( EMR): 48
2-5 ویژگیهای کودک استثنایی 48
2-6 نیازهای والدین کودکان استثنایی 48
2-7 احساسات والدین کودکان استثنایی 49
2-8 پیشینه تحقیق 50
2-8-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 50
2-8-2 تحقیقات انجام شده در خارج کشور. 59
فصل سوم:روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه. 66
3-2 روش پژوهش. 66
3-3 جامعه آماری 66
3-4 نمونه و روش نمونه گیری 66
3-5 ابزار پژوهش. 66
3-6 روش اجراء. 68
3-7 روش تجزیه و تحلیل داده­ ها 69
3-8 پایایی پرسشنامه .69
فصل چهارم:یافته های پژوهش
4-1 مقدمه. 72
4-2 آمار توصیفی 72
4-3 بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات. 73
4-4 بررسی آمار توصیفی متغیرهای مربوط به والدین کودکان عادی 73
4-5 آزمون نرمال بودن داده‌ها 74
4-6 تحلیل استنباطی داده ها 75
4-7 بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق 75
4-7-1 بررسی وضعیت مؤلفه سلامت روانی 76
4-7-2 بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان عادی 77
4-7-3- بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان مرزی 78
4-8 بررسی فرضیه های تحقیق 79
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه. 83
5-2 بحث و نتیجه گیری در مورد فرضیه های پژوهش 83
5-3 نتیجه گیری 88
5- 4 محدودیت ها 88
5-5 پیشنهادات. 88
منابع و مأخذ. 89
منابع فارسی 89
منابع انگلیسی 93
پیوست
چکیده انگلیسی
چکیده

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...