• برای رسیدن به یک راه حل بهینه و مطلوب،اهداف بلند مدت و استراتژی های اصلی را باکلیه گروه های ذی نفعان و سهام دارانی(بر اساس اولویت بندی آنها)مطرح کند
  • اهداف سالیانه و استراتژی های کوتاه مدت را در راستای اهداف بلند مدت و استراتژی های اصلی تدوین کند
  • با بهره گرفتن از منابع مالی تعریف شده در بودجه،تصمیمات باید با وظایف ،افراد،ساختار تکنولوژی و سیستم پاداش هماهنگ شود
  • به منظور بهبود تصمیمات آتی و استفاده از تجربیات ،موفقیت یاعدم موفقیت فزایندهها را ارزیابی و بازنگری کند
  • ملاحظات اخلاقی را در فرایند و چرخه تصمیم گیری لحاظ کند.

  مدیر و عناصر روابط عمومی می توانند و باید در تصمیم گیری های استراتژیک سازمان دخالت و مشارکت داشته باشند.یکی از نقاط ممتاز و ویژه در مدیریت استراتژیک تاکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است.در این راستا روابط عمومی است که باید محیط بیرونی را بررسی و تحلیل کند و تنها اطلاع رسانی کافی نیست.ازجمله این اقدامات عمده مطالعه محیط بیرونی و درونی است و یکی از ویژگی های مهم روابط عمومی پیشگیری است نه درمان که باید به این نکته توجه ویژه ای شود( میر سپاسی ،1378، 49). منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی ،دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است و زمانی که بخواهیم هدف را مشخص کنیم و چگونگی رسیدن به آن را مشخص کنیم،درواقع به مدیریت استراتژیک پرداخته ایم. اگر ما مدیریت روابط عمومی را (مدیریت استراتژیک)بدانیم،در حقیقت مدیران روابط عمومی باید در تصمیم گیری های مدیران سازمان موثر باشند،اما باید دید مدیران روابط عمومی چگونه مدیریت سازمان را در تصمیم گیری استراتژیک کمک می کنند برای این کار، شناخت محیطی لازم است.باید تهدیدات را شناخت و آنها را به فرصت تبدیل کرد.منظور از فرصت ها ،عوامل مساعد برون سازمانی هستند که ما را در رسیدن به اهداف سازمان یاری می دهند.اگر این عوامل مساعد نباشد،به تهدیدات محیطی تبدیل می شوند.برای این منظور باید محیط را که شامل محیط را که شامل محیط سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و فناوری هستند –شناخت ضمن اینکه می توان شناخت را کمی هم کرد.آنگاه می توان با استراتژی پیشگام یا دفاعی وارد شد یا شرایط موجود را حفظ کرد یا می توان صرفاً یه عنوان تحلیل گر وارد شد یا درنهایت استراتژی واکنشی را انتخاب کرد.استراتژی بعدی زمانی اتخاذ می شود.که تهدیدی بسیار بوده، وضعیت به ضرر سازمان است.ضعف های درون سازمانی هم وجود دارد.اگر عوامل درون و برون سازمانی مساعد باشند می توان از آنها استفاده کرد و سازمان را به حرکت وا داشت (فرهنگی،1358، 50). 9 (راه موثر روابط عمومی در موفقیت هر سازمان: روابط عمومی، فرآیندی مدیریتی است نه فقط یک رویداد. پاتریک جکسون، از مطرح­ترین و معروف­ترین مشاوران روابط عمومی، جدول زیر را طراحی کرده است که نشان دهد که روابط عمومی چگونه می ­تواند در موفقیت هر سازمانی موثر باشد. جدول شماره: 9 راه موثر روابط عمومی در موفقیت هر سازمان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...