پایان نامه : بررسی رابطه بین روابط موضوعی با سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی |
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
فصل یکم: کلیات تحقیق
بیان مسئله: 4
اهمیت و ضرورت پژوهش: 8
اهداف پژوهش: 10
هدف اصلی : 10
اهداف فرعی 10
فرضیههای پژوهش: 10
سوال های پژوهش: 11
معرفی متغیرهای پژوهش: 11
تعاریف مفهومی وعملیاتی متغیرها: 11
روابط موضوعی: 11
بیگانگی 12
دلبستگی ناایمن: 13
خودمیان بینی 13
بیکفایتی اجتماعی 14
سازگاری 14
سازگاری عاطفی 14
سازگاری اجتماعی 15
سازگاری آموزشی 15
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه فصل دوم: 17
تعاریف روابط موضوعی: 18
موضوعهای جزیی و موضوعهای کلی 19
نظریههای گوناگون در باب روابط موضوعی: 20
نظریه پردازان روابط موضوعی: 20
زیگموند فروید: 21
نظریه انا فروید 22
نظریه رنه اشپیتز 23
مرحلهی اول: مرحله بدون موضوعی 23
مرحلهی دوم: مرحله پیش- موضوعی یا در راه موضوع 24
مرحله ی سوم :مرحلهی موضوع لیبیدویی به معنای دقیق کلمه 25
نظریه ملانی کلاین 26
مفاهیم اصلی نظریهی کلاین 26
نظریه و.ر.د فیربرن 35
مفاهیم اصلی نظریه ی فیربرن 35
نظریهی د.و.وینی کات 42
مفاهیم اصلی نظریه ی وینی کات 42
نظریه روابط موضوعی هری گانتریپ 52
ایگوی بازگشتی 53
نظریه روابط موضوعی ادیث یاکوبسن: 53
مفاهیم اصلی نظریهی یاکوبسن 54
نظریه روابط موضوعی مارگارت ماهلر 56
مفاهیم اصلی در نظریه ی ماهلر 57
نظریه ی روابط موضوعی اتو کرنبرگ 64
موضوع 65
نظریه اریک اریکسون 72
الگوی زیستی – روانی -اجتماعی 73
سازگاری: 73
تعاریف سازگاری: 74
ویژگی افراد به هنجار 79
ویژگی های افراد سازگار: 79
ریشه نا سازگاری های روانی: 80
دیدگاه های کمی و کیفی در مورد ناسازگاری: 80
نظریه های گوناگون در باب سازگاری: 81
روانکاوی 81
درمانهای رفتاری 83
درمانهای میان فردی(تحلیل ارتباط محاوره ای) 84
دیدگاه ان ال پی: 85
پژوهش های خارجی: 85
پژوهشهای داخلی: 96
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه فصل سوم: 100
طرح کلی : 100
جامعه آماری 101
مشخصات نمونه و روش نمونه گیری: 101
ابزارهای سنجش: 102
الف – آزمون روابط موضوعی بل 102
پایایی و روایی آزمون روابط موضوعی : 103
شیوه نمره گذاری آزمون روابط موضوعی: 103
ب-پرسشنامه سازگاری برای دانش آموزان دبیرستانی: 104
پایایی و روایی پرسشنامه : 104
ضریب پایایی پرسشنامه 104
شیوه نمره گذاری پرسشنامه سازگاری : 106
نحوه جمع آوری داده ها: 106
روش تحلیل داده ها 106
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
تحلیل دادههای کمی از زاویه توصیفی 108
تحلیل دادههای کمی از زاویه استنباطی 117
یافتههای مربوط به فرضیه شماره 1 117
یافته های مربوط به فرضیه شماره 2 118
یافته های مربوط به فرضیه شماره 3 119
یافته های مربوط به فرضیه شماره 4 120
یافته های مربوط سوال شماره 1 121
یافته های مربوط به سوال شماره 2 121
یافته های مربوط به سوال شماره3 123
یافته های مربوط به سوال شماره4 124
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
گزارش یافته ها 129
فرضیه شماره 1- 129
فرضیه شماره 2- 129
فرضیه شماره 3- 130
فرضیه شماره 4- 131
سوالهای پژوهشی اول،دوم،سوم،جهارم 132
نتیجهگیری: 132
محدودیتهای پژوهش 133
پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 134
پیشنهادهای کاربردی: 134
پیشنهادهای پژوهشی: 135
چکیده
نظریه پردازان روابط موضوعی تصور میکنند که ذهن افراد به واسطه تجارب اولیه با مراقبان شکل می گیرد و با رشد و تحول پیچیده تر می شود. همچنین تصور می شود که الگوهای روابط موضوعی اولیه تکرار میشوند. بنابر این؛ این الگوها در سراسر زندگی نسبتاً ثابت باقی میمانند. آسیب شنا سی بر اساس این الگوهای روابط موضوعی درونی شده تعیین میشود. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین روابط موضوعی و سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی در دختران سال سوم مقطع دبیرستان انجام شده است. روش پژوهش از نوع همبستگی و برای دستیابی به هدف از تعداد 10 دبیرستان دخترانه منطقه 3 شهر تهران در سال تحصیلی 92-1391، تعداد 235 نفر دانش آموز دختر کلاس سوم، 17-16 ساله به طریق تصادفی انتخاب شدند. پرسشنامه روابط موضوعی بل (BORI) و پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی (AISS)، توسط شرکت کنندگان تکمیل گردید. دادهها با بهره گرفتن از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون همزمان انجام شد. یافتهها نشان دادند بین روابط موضوعی با سازگاری رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد (01/0 p< )از این رو فرضیه مورد تایید است. در رابطه با تاثیر گذاری روابط موضوعی بر سازگاری نتایج نشان دادند روابط موضوعی به طور کلی میتواند پیشبینی کنندهی چگونگی سازگاری باشد(0.42=β، 0.00=sig) . نتیجه گیری یافته های پژوهش حاکی از آن است که روابط موضوعی نقش معناداری در سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی ایفا میکند و روابط موضوعی بر سازگاری دانشآموزان تاثیر دارد.
واژههای کلیدی: روابط موضوعی، سازگاری (عاطفی، اجتماعی، آموزشی)
فصل یکم:
کلیات تحقیق
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 02:18:00 ب.ظ ]
|