پایان نامه ارشد درمورد مصرف کنندگان، درگیری ذهنی |
تجربی /بی برنامهعاطفه-رفتار –باور تاثیر رفتاریمصرف کننده –باور –عاطفه 1.1.1.2. سلسله مراتب درگیری ذهنی بالا در سلسله مراتب درگیری ذهنی بالا ابتدا باورها به وجود میآیند سپس عاطفه و در نهایت رفتار به وجود می آید این طبقه بندی تاثیرها همان گونه که از نامش پیداست زمانی رخ می دهد که مصرف کننده درحال درگیری ذهنی بالا قرار دارد. در این حالت مصرف کننده فعالیتهای حل مشکلات را افزایش میدهد. و به شدت به دنبال اطلاعات در مورد کالاهای جایگزین میگردد. در نتیجه باورهای متعددی در مورد جایگزین ها شکل میگیرد. به هر باوری یک بار عاطفی پیوند خورده است و مجموع این باورها نگرشها را میسازند پس از شکل گیری باورها و نگرشها رفتار سرمیزند. 1.1.1.3. سلسله مراتب درگیری ذهنی پایین در سلسله مراتب درگیری ذهنی پایین مصرف کنندگان ابتدا باورهای خود دربارهی محصول را شکل می دهند سپس به دنبال این باورها به طور مستقیم رفتار خرید انجام میشود. تنها پس از خرید است که نگرش مصرف کنندگان نسبت به محصول ایجاد میشود در این روش فرآیند خرید تصمیم گیری محدود است. که در آن تنها چند جایگزین صوری در نظر گرفته میشود. در نتیجه مصرف کنندگان یاد شده تنها باورهای محدودی را درباره جایگزینهای محصول شکل می دهند. افزون بر این به دلیل آنکه آنان جایگزینها را ارزیابی نمیکنند ممکن است هیچ نگرشی شکل نگیرد. در مجموع وقتی مصرف کنندگان دارای درگیری ذهنی کم در حال خرید هستند تمایل دارند در فرآیند محدود حل مشکلات درگیر شوند و از میان فرآیند شکل گیری باور،رفتار و در نهایت شکل گیری نگرش عبور کنند. 1.1.1.4. سلسله مراتب تجربی سلسله مراتب تجربی با یک پاسخ نیرومند عاطفی آغاز می شود. سپس رفتار از احساسات نیرومند به وجود میآید. در پایان هم باورها برای توجیهکردن و توضیحدادن رفتار ایجاد میشوند. خریدهای بیبرنامه نمونهای از سلسلهمراتب تجربی هستند. در یک خرید بیبرنامه پس از اینکه احساس مثبت نیرومندی ایجاد شد خرید انجام میشود. اگر از مصرف کننده در مورد خرید سوال شود او قادر است دستهای از باورها را در پاسخ ارائه دهد در عین حال گفتههای او دربارهی باور ممکن است برای توجیه کردن تصمیم ابراز شده باشد. 1.1.1.5. سلسله مراتب تاثیر رفتاری در سلسله مراتب تاثیر رفتاری، نیروهای قدرتمند موقعیتی یا محیطی مصرف کننده را تحریک می کنند تا در کاری درگیر شود بدون این که در آغاز هیچ احساس یا عاطفهای درمورد محصولی که قصد خرید آن را دارد به وجود آمده باشد. از این رو رفتار به طور مستقیم و بدون دخالت باورها یا نگرشها تحتتاثیر قرار میگیرد. وقتی رفتار به طور مستقیم از طریق کنش عوامل محیطی یا موقعیتی ایجاد می شود. سلسله مراتب تاثیرها دربارهی رفتار یاد شده به وجود میآید. این که آیا احساسات یا باورها به دنبال رفتار یاد شده فوق در این سلسله مراتب قرار میگیرند هنوز یه طور قطعی و با یقین پاسخ داده نشده است. 1.1.1.6. پیش بینی نگرش های مصرف کننده از طریق مدل های چند ویژگی
lass="entry-footer">Edit“پایان نامه ارشد درمورد مصرف کنندگان، درگیری ذهنی”
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 12:00:00 ب.ظ ]
|