پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی کارکنان آموزشکده های خراسان شمالی |
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده1
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1-مقدمه.3
1-2-بیان مسئله4
1-3-اهمیت وضرورت تحقیق6
1-4-اهداف تحقیق9
1-5-فرضیه های تحقیق9
1-6-متغییرهای تحقیق.10
1-7-تعاریف نظری وعملیاتی متغییرها.10
1-7-1-تعریف نظری.10
1-7-2-تعاریف عملیاتی.11
فصل دوم :ادبیات وپیشینه تحقیق
1-2-مقدمه14
2-2-مفهوم سرمایه .14
2-3-مفهوم اجتماعی.15
2-4-انواع سرمایه15
2-5-آیا مفهوم “سرمایه”برای درک روابط اجتماعی مناسب است؟16
2-6-سیر تاریخی تحولات سرمایه اجتماعی.17
2-7-تعریف سرمایه اجتماعی.18
2-8-هدف سرمایه اجتماعی24
2-9-سرمایه اجتماعی چه ایده هایی را با خود آورده است؟25
2-10-سرمایه انسانی وسرمایه اجتماعی26
2-11- مولفه ای کلیدی وشاخص های سرمایه اجتماعی28
2-12- چگونگی افزایش موجودی سرمایه اجتماعی 35
2-13-دیدگاه های مطرح در سرمایه اجتماعی38
2-14- پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی39
2-15-روش های اندازه گیری سرمایه اجتماعی 40
2-16- نمونه ای از تهدیدات سرمایه اجتماعی.40
2-17- منفعت عمومی سرمایه اجتماعی.41
2-18- رویکردهای سرمایه اجتماعی41
2-19- بررسی ارتباط عناصر سرمایه اجتماعی و کارکردهای دولت، صنعت و دانشگاه . 42
2-19-1- دولت و کارکردهای آن در رابطه با صنعت و دانشگاه42
2-19-2- صنعت و کارکردهای آن در رابطه با دولت و دانشگاه43
2-19-3- دانشگاهخ و کارکردهای آن در رابطه با دولت و صنعت43
2-20- اهمیت سرمایه اجتماعی در بحث های سازمان و مدیریت.45
2-21- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی.46
2-22- کارآفرین کیست.50
2-23- ویژگی های کارآفرینان.50
2-24- کارآفرینی سازمانی52
2-25- اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی.60
2-26- عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی.60
2-26-1- توسعه فرهنگ کارآفرینانه سازمانی62
2-26-2- قابلیت مدیران کارآفرین.63
2-26-3- فرهنگ سازمان کارآفرین.64
2-26-4- فضای خلاق65
2-26-5- اختصاص فضای لازم برای ارائه افکار خلاق.65
2-26-6- برقراری یک سیستم پیشنهادی65
2-26-7- ایجاد واحد مخصوص خلاقیت.66
2-26-8- آموزش خلاقیت.66
2-27- تدوین برنامه های فعالیت کاری در کارآفرینی سازمانی.67
2-28- تعهد سازمانی به مفهوم کارآفرینی سازمانی.68
2-29- محیط مناسب برای کارآفرینی سازمانی68
2-30- مشخصات سازمان های کارآفرین.70
2-31- مدیریت کارآفرینی سازمانی71
2-32- ویژگی های رهبری کارآفرین سازمانی.72
2-33- کارآفرینی دانشگاه و آموزش عالی72
2-34- استراتژی های کارآفرینی در سازمان75
2-35- استراتژی های کارآفرینی سازمانی75
2-36- برنامه ریزی برای کارآفرینی سازمانی76
2-36-1- تعیین الگوی کارآفرینی سازمانی77
2-37- فرآیندی برای کارآفرین سازمانی77
2-38- مراحل فرآیند کارآفرینی سازمانی78
2-39- برخی ازمهمترین اصول نوآوری79
2-40- عوامل موفقیت کارآفرینان سازمانی.79
2-41- مشخصات کارآفرینان سازمانی80
2-42- تاثیر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و منافع حاصل از کارآفرینی81
2-43- مشخصات محیط های جذاب برای کارآفرینی.82
2-44- ارزیابی و اداره طرح های کارآفرینانه سازمان.82
2-45- موانع رشد و توسعه کارآفرینی سازمانی83
2-46- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی.83
2-46-1- جبر و سکون در سازمان84
2-46-2- دیوان سالاری.85
2-46-3- شیوه های نادرست پاداش.85
2-46-4- نیاز به سودهای کوتاه مدت.85
2-47- سرمایه اجتماعی و کارآفرینی86
2-48- رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی.86
2-49- چهارچوب مدل استون88
2-50- سرمایه اجتماعی مبتنی بر منطقه و کارآفرینی.91
2-51- سرمایه اجتماعی تسهیل کننده و بازدارنده کارآفرینی.91
2-52- پیشینه تحقیق92
2-53- دانشگاه کارآفرین به عنوان یک سازمان کارآفرین.93
2-54- مدلهای کارآفرینی درون سازمانی94
2-55- مدلهای سازمان کارآفرینی.95
2-55-1- پژوهش های انجام شده مرتبط با کارآفرینی سازمانی داخل کشور.96
2-55-2- پژوهش های انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی در داخل کشور101
2-55-3- پژوهش های انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در داخل کشور102
2-55-4- تحقیقات انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی در خارج از کشور.104
2-55-5- تحقیقات انجام شده مرتبط با کارآفرینی سازمانی در خارج از کشور106
2-55-6- تحقیقات انجام شده مرتبط با سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در خارج از کشور.107
2-56- نتیجه گیری کلی از ادبیات تحقیق.109
2-57- چهرچوب نظری تحقیق111
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- متغیرهای تحقیق.114
3-2- روش تحقیق.114
3-3- جامهع آماری.114
3-4- حجم نمونه114
3-5- روش نمونه گیری.115
3-6- ابزار گردآوری داده ها.115
3-6-1- پرسشنامه سرمایه اجتماعی.115
3-6-2- پرسشنامه کارآفرینی سازمانی116
3-7- اعتبار و روایی پرسشنامه117
3-7-1- اعتبار117
3-7-2- روایی118
3-8- روش گردآوری اطلاعات.118
3-9- روش های تجزیه و تحلیل.119
3-9-1- روش توصیفی.119
3-9-2- روش استنباطی.119
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه121
4-2- یافته های توصیفی، مشخصات عمومی پاسخگویان.121
4-2-1- جدول فراوانی سن پاسخگویان121
4-2-2- جدول فراوانی جنسیت پاسخگویان.123
4-2-3- جدول فراوانی توزیع پرسشنامه در آموزشکده های استان124
4-2-4- جدول فراوانی سمت پاسخگویان125
4-2-5- جدول فراوانی نوع استخدام پاسخگویان126
4-2-6- جدول فراوانی سابقه کارپاسخگویان127
4-3- آمار توصیفی مؤلفه های هر یک از متغیرهای مستقل و وابسته.128
4-4- تحلیل استنباطی داده ها129
4-4-1- نتایج حاصل از فرضیه اصلی تحقیق129
4-4-2- نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول تحقیق.130
4-4-3- نتایج حاصل از فرضیه فرعی دوم تحقیق.131
4-4-4- نتایج حاصل از فرضیه فرعی سوم تحقیق.132
4-4-5- نتایج حاصل از فرضیه فرعی چهارم تحقیق.133
4-4-6- نتایج حاصل از فرضیه فرعی پنجم تحقیق134
4-4-7- نتایج حاصل از فرضیه فرعی ششم تحقیق.134
4-4-8- نتایج حاصل از فرضیه فرعی هفتم تحقیق135
4-5- فرضیه جهت دار.137
4-5-1- نتایج حاصل از یافته هایپژوهش137
4-5-2- نتایج حاصل از فرضیه جهت دار.138
4-6- بررسی تاثیر متغیرهای مداخله گر در تحقیق.138
4-6-1- بررسی تاثیر جنسیت138
4-6-2- بررسی تاثیر سن139
4-6-3- بررسی تاثیر سابقه کار140
4-6-4- بررسی تاثیر سمت.141
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- نتایج حاصل از فرضیه اصلی تحقیق144
5-1-1- بحث و تفسیر144
5-2- نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول.145
5-2-1- بحث و تفسیر.145
5-3- نتایج حاصل از فرضیه فرعی دوم146
5-3-1- بحث و تفسیر.146
5-4- نتایج حاصل از فرضیه فرعی سوم.147
5-4-1- بحث و تفسیر147
5-5- نتایج حاصل از فرضیه فرعی چهارم147
82%d9%88%d9%82%db%8c-%d8%ac%d8%b1%d8%a7/">
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 01:07:00 ب.ظ ]
|