منبع مقاله درباره رضایت مصرفکننده، وفاداری به برند |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی شکل(3-1) مدل مفهومی پژوهش 1-5-1- متغیرهای تحقیق موضوعات تحقیق دارای مفاهیمی مجرد و ذهنی هستند. برای اینکه عملاً تحقیق را انجام دهیم. مفاهیم باید به متغیر تبدیل شوند. مفاهیم وقتی به متغیر تبدیل میشوند که بتوانیم به آنها مقدار و درجات آنها را تعیین کنیم. همچنین باید بین متغیرهای وابسته، مستقل و کنترل و بین متغیرهای گسسته و پیوسته تفاوت قائل شد(ایران نژاد، 1382، ص47). این تحقیق با عنایت به فرضیهها و نوع پرسشنامه طراحی شده متغیرهای مستقل و متغیرهای وابستهای را دارا میباشد که هر کدام متناظر با یکی از فرضیهها هستند . 1-5-1-1- متغیر مستقل متغیر مستقل، متغیری است که انتظار میرود تغییر در متغیر وابسته را توضیح دهد. به عبارت دیگر، متغیر مستقل، متغیر مستقل، متغیر روشنگر است. فرض میشود که این متغیر علت تغییر در متغیر وابسته است(همان، ص48). در این تحقیق، متغیر مستقل ارزش ویژه برند با ابعاد: کیفیت خدمات(کیفیت فیزیکی، رفتار کارکنان)، تناسب با خودپندارهی ایدهآل، هویت برند، تناسب با سبک زندگی و آگاهی از برند. 1-5-1-2- متغیر وابسته میتوان گفت متغیر وابسته نتیجه متغیر مستقل است. متغیر وابسته متغیر معیار نیز نامیده میشود(همان). در این تحقیق وفاداری متغیر وابسته میباشد که این متغیرها متناظر با فرضیات تحقیق هستند . 1-5-1-3- متغیر میانجی آنچه در درجه بعدی حایز اهمیت است، و در این پژوهش الگو ارائه شده در شکل (1-3) مشخص میباشد، این امر است که علاوه بر روابط ساده میان ارزش ویژه برند و رضایت مصرفکننده با وفاداری به برند به نظر میرسد که طی یک ارتباط زنجیرهای، ارزش ویژه برند ابتدا موجبات تقویت و نیرومند شدن رضایت مصرفکننده را پدید میآورد و سپس رضایت مصرفکننده به عنوان یک عامل، زمینه کاهش یا افزایش وفاداری را مهیا میسازد. به عبارت دیگر رضایت مصرفکننده به عنوان یک متغیر میانجی یا واسطهای در این پژوهش مطرح شده است. یک متغیر میانجی متغیری است که ابتدا اثرات متغیر مستقل یا پیشبین(مستقل) را جذب و سپس آن را به متغیر وابسته یا ملاک(وابسته) منتقل می کند. یک متغیر میانجی ممکن است پارهای یا کامل باشد. وقتی که یک متغیر، سهمی از اثر متغیر مستقل را به خود میگیرد و سپس آن را به متغیر وابسته منتقل می کند، نقش متغیر میانجی پارهای را بازی میکند، ولی اگر اثرات متغیر مستقل را به خود جذب کند و سپس آن را به متغیر وابسته انتقال دهد نقش متغیر میانجی کامل را ایفاء میکند (مکینون[16]، 1994، به نقل از گل پرور و نادی، 1390، ص46). 1-6-سؤالات تحقیق 1-6-1- سؤال اصلی اول آیا ارزش ویژۀ برند از دیدگاه مصرفکننده بر رضایت به برند در صنعت خودروسازی داخلی تأثیر دارد؟
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 11:14:00 ب.ظ ]
|