منابع و ماخذ پایان نامه مسئولیت پذیری اجتماعی، ساختار سازمانی |
2-15 معیارها و زیرمعیارهای تعالی سازمانی: معیار 1 – رهبری معیار رهبری نشان میدهد که رهبران، به ویژه رهبران ارشد، ضمن تعیین جهت گیری کلی سازمان، چگونه از طریق سامانه های مدیریتی، سازمان را در جهت تحقق اهداف و پایداری آن هدایت میکنند. این معیار هم چنین به چگونگی رفتار رهبران در ایفای نقش به عنوان الگوهای اخلاقی و ارزشی سازمان، الهام بخشی، توسعه فضای اعتماد، انعطاف پذیری، مراعات قوانین و مقررات، مسئولیت پذیری اجتماعی و تعامل فعال با ذینفعان کلیدی میپردازد. 1- الف) رهبران ماموریت، چشم انداز و ارزشهای سازمان را تعیین کرده و خود به عنوان الگوی ارزشی و اخلاقی عمل میکنند. 1- ب) رهبران، سامانه جامع مدیریت وعملکرد سازمان را تعریف، پایش و بازنگری کرده، بهبود میدهند. 1- ج) رهبران، ذینفعان بیرونی سازمان را میشناسند و فعالانه با آنها در تعامل هستند. 1- د)رهبران با همراهی کارکنان سازمان، فرهنگ تعالی را تقویت میکنند. 1- ﻫ) رهبران از چابکی و انعطافپذیری سازمان اطمینان دارند و با مدیریت تغییر، از پایداری سازمان اطمینان حاصل میکنند. معیار 2- استراتژی معیار استراتژی نشان میدهد که سازمانهای متعالی چگونه استراتژیها و خطمشیهای پشتیبان را به منظور برآورده کردن نیازها و انتظارهای ذینفعان، تدوین، بازنگری و بهروز میکنند. این سازمانها برای تحقق استراتژیها، آنها را با ذینفعان در میان گذاشته و در جهت دستیابی به موفقیت پایدار، ساختار سازمانی و چارچوب فرآیندها را طراحی کرده، برنامهها و اهداف مرتبط را توسعه داده و جاری میسازند. 1- الف) استراتژیها مبتنی بر ارزیابی، تحلیل و درک [1].Node [2] – THE WORLD BANK GROUP [3] – Nahapeite,j., Ghoshal,S [4] – Fukuyama [5] – Bourdieu [6] – James Coleman [7] – Portes , A [8] – Ronald Burt [9] – Cohen and prosak
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 11:33:00 ق.ظ ]
|