پایان نامه ارشد : مدیریت زنجیره تامین، ارزیابی استراتژی |
مدیریت زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند برنامه ریزی، اجرا و کنترل کارآمد جریان مواد اولیه، موجودیهای در جریان ساخت، محصولات نهایی و همچنین جریان اطلاعات مرتبط با آن، از نقطه اولیه تا نقطه مصرف، که با هدف تامین نیازهای مشتریان انجام میشود (ربیعه، 1389، 18). مدیریت زنجیره تامین خدمات[4] مدیریت زنجیره تامین خدمات ابزاری جهت پیش بینی، برنامه ریزی، اجرا و کنترل فرآیند زنجیره تامین با هدف رضایت مشتری در یک روش کارآ شامل نظارت، تعامل و کنترل محصول و اطلاعات در درون سازمان و در بین قسمتهای مختلف در یک سازمان خدماتی میباشد (استنلی ، 2005،13). ارزیابی[5] ارزیابی در لغت به معنای یافتن ارزش و بها، سنجش و بررسی حدود و برآورده کردن ارزش میباشد. ارزیابی در حالت کلی رویهای است که به صورت نمادین، جهت نمایش جوانب واقعیتها در جهان تحلیلی محقق استفاده میگردد. هدف از ارزیابی، انتقال مشخصهها و خواص رویدادهای تجربی در شکلی است که بتواند توسط محقق مورد تجزیه و تحلیل واقع شود. از دیدگاه مدیریتی، ارزیابی به عنوان یکی از نگرشهای علمی و یکی از مهمترین فعالیتهای مدیریت در راستای کمی نمودن روابط متغیرها و معیارهای مهم به عنوان اساس تحلیل، برنامه ریزی، کنترل فعالیتها و تصمیمات مدیریت به شمار میرود (راجات، 2007،41). ارزیابی عملکرد زنجیره تامین سنجش میزان موفقیت زنجیره تامین در دستیابی کارآمد و مؤثر به نیازهای مصرف کننده نهایی(راجات، 2007،46). پویاییشناسی سیستم دیدگاه و مجموعه ای از ابزارهای مفهومی است که ما را قادر به فهم ساختار و پویایی سیستمهای پیچیده می کند. به بیان دیگر، یک روش مدلسازی ماهرانه و ظریفی است که در ساخت شبیهسازی کامپیوتری از سیستمهای توانمند استفاده می کند و استفاده از آنها منجر به طراحی سازمانها و سیاستهای موثر میشود ( استرمن،2000، 24). شبیهسازی شبیهسازی عبارت از فرایند طراحی مدلی از سیستم واقعی و انجام آزمایشهایی با این مدل است که با هدف پی بردن به رفتار سیستم یا ارزیابی استراتژیهای گوناگون (در محدودهای که به وسیله معیار و یا مجموعه ای از معیارها اعمال شده است) جهت عملکرد بهتر سیستم، صورت میگیرد (استرمن،1386، 65).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1398-12-14] [ 08:42:00 ب.ظ ]
|