دکتر یاریگر روش در ادامه مدل مفهومی پیشنهادی مدیریت دانش را ارائه کرد و گفت: باید از خرد سازمان به تحلیل راهبردی، انتخاب راهبرد و اجرای آن بپردازیم و از این 3 مولفه، مجموعه واحدهای دانشی، دپارتمان دانش، مراکز دانش و فرماندهی دانش در سازمان شکل بگیرد. وی در تشریح بخشی از اصول 10 گانه مدیریت سرمایه های تفکری گفت: مالکیت سرمایه های تفکری را به اشتراک بگذاریم، موقعیتهای کاری را ایجاد کنیم ، برای کارکنان باهوش بیشتر سرمایه گذاری کنیم، انبار سرمایه های تفکری را به موقع ایجاد کنیم نه به مورد، از فرصتها برای خلق روابط ویژه استفاده کنیم و تلاش کنیم سرمایه های انسانی، ساختاری و مشتریان، همزمان در مدیریت (IT) شروع به کار کنند. وی در ادامه ضمن معرفی سازمانهای دانش بنیان به بررسی ویژگیها، اجزای اصلی و اقدامات اصلی برای سازمان دانش بنیان پرداخت. 2-35-3 وظایف کارشناس مسئول با عنوان “کارشناس مسئول مدیریت دانش “ کمک به اشتراک دانش در سطح گسترده ای از سازمان است. به طوریکه سازمان بداند که چه میداند وچگونه دانش و تجربیاتش را در داخل و خارج از سازمان یا دیگر کارشناسان و ذینفعان به اشتراک بگذارد. مسئولیت های کلیدی این شغل شامل :

  • ترویج و توسعه اشتراک دانش در فرایندهای شغلی وعملیاتی سازمان و سیستم ها، تقویت ارتباطات ما بین ” اشتراک دانش” و” سیستم های اطلاعاتی ” و توسعه یکپارچگی مابین “سیستم های اطلاعاتی” در سازمان، آسان نمودن پیوسته تبادل اطلاعات یبن سیستم ها.
  • توسعه تجهیزاتی مانند” اتاق های فکر یا اتاق های کار ” برای تسهیل نمودن اشتراک اندیشه ها و افکار و کارمابین تیم های داخلی سازمان وذینفان خارجی
  • تامین پشتیبانی برای ایجاد و تربیت ” انجمن ها یا اجتماع های کاری ” شامل برگزاری کارگاه های آموزشی، راهنمایی قدم به قدم و برطرف نمودن مشکلات.
  •  به اشتراک گذاری تجربیات مابین گروه های کاری، واحد های کاری، شبکه ها در مورد روش های نوآوری در اشتراک دانش، شامل آماده سازی مطالعات موردی .
  • نظارت و ارزیابی برنامه اشتراک دانش، شامل محک زنی و ارزیابی برنامه ها و فرصت ها.
  • کمک به اشاعه اطلاعات در باب برنامه اشتراک دانش برای مستمعین یا کاربران داخل و خارج سازمان، شامل رویدادهای اشتراک دانش سازمانی مانند : مصاحبه ها، بازدید از سایت، شرکت در جلسات آموزشی، تهیه جزوات.

  انجام پژوهش های مختلف درحوره نظام های مدیریت دانش: الف . در راستای  سازمان ، بررسی یک جمع خاص ب . تجسس محض نظام های مدیریت دانش برگزاری سمینارها و کارگاههای آموزشی الف . به منظور هدایت و رهنمود سازی بهتر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...