پایان نامه ارشد : رابطه ویژگیهای شخصیتی و کمالگرایی با اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه |
استاد راهنما :
دکتر حمزه احمدیان
استاد مشاور :
دکتر کیوان کاکابرائی
سال تحصیلی1392-1391
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
چکیده پژوهش.1
فصل یکم : مقدمه
1-1-مقدمه3
1-2- بیان مسأله.4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش7
1-4- اهداف پژوهش8
1-5- فرضیه های پژوهش.8
1-5 -تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش .8
1-5-1 -تعاریف مفهومی 9
1-5-2 تعاریف عملیاتی10
فصل دوم : پیشینۀ پژوهش
2-1- اهمال کاری.12
2-1-1-مقدمه.12
2-1-2- تعریف اهمال کاری 13
2-1-3- رویکردهای اهمال کاری 15
2-1-3-1- رویکرد فیزیولوژی .15
2-1-3-2- رویکردها رفتاری16
2-1-3-3- رویکردهای رفتار منطقی- هیجانی. 17
2-1-3-4- رویکردهای شناختی. 21
2-1-3-5-رویکردهای انگیزشی (تعلل به عنوان یک مشکل انگیزشی)22
2-1-3-6-اهمال کاری به عنوان یک عادت23
2-1-3-7- اهمال کاری به عنوان یک اختلال شخصیتی23
2-1-4- ویژگی های افراد اهمال کار .24
2-1-5- عوامل موثر در اهمال کاری. 26
2-1-5- تعلل تحصیلی (اهمال کاری آموزشی) و تعلل غیر تحصیلی.30
2-1-6- اهمال کاری و اهمال کاری فعال.32
2-1-7- اهمال کاری و کمال گرایی34
2-1-9- شیوع اهمال کاری35
2-2- شخصیت. 36
2-2-1- تعاریف شخصیت.36
2-2-2- رویکردهای روانشناختی شخصیت. 38
2-2-3- نظریه طرح پنج عاملی شخصیت42
2-3- کمال گرایی.46
2-3-1- تعریف کمال گرایی.46
2-3-2- ابعاد کمال گرایی47
2-3-3-کمال گرایی مثبت و منفی.53
2-3-3- مدل پردازش دوگانه کمال گرایی. 55
2-3-4- علل رشد کمال گرایی57
2-3-4-1- مدل انتظارات اجتماعی57
2-3-4-2- مدل یادگیری اجتماعی بندورا57
2-3-4-3- مدل واکنش اجتماعی.58
2-3-4-4- مدل تمرکز بر اشتباهات…58
2-3-5- درمان کمال گرایی.60
2-4- پیشینۀ پژوهش. 62
فصل سوم : روش پژوهش
3-1- روش پژوهش73
3-2- متغیرهای پژوهش73
3-3- جامعه آماری.73
3-4- حجم نمونه و روش نمونهگیری 73
3-5- ابزار پژوهش74
3-5-1- مقیاس ارزیابی اهمال کاری74
3-5-2- مقیاس کمال گرایی.74
3-5-3- پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت مککری کاستا(NEO)75
3-6- شیوه اجرا.77
3-7- روش های تحلیل داده ها.78
فصل چهارم : تحلیل داده های پژوهش
4-1 مقدمه80
4- 2 یافته های توصیفی پژوهش.80
4- 3 یافته های استنباطی پژوهش82
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه .90
5-2 یافته های مرتبط با فرضیه های پژوهشی .90
5-3 محدودیتهای پژوهش.96
5-4 پیشنهادهای پژوهش.96
5-4-1 پژوهشی.96
5-4-2 کاربردی.96
منابع و مآخذ
منابع فارسی.98
منابع لاتین102
پیوست ها.110
فهرست جداول
جدول 4-1- مشخصه های آماری آزمودنیها بر حسب ابعاد شخصیت به تفکیک جنسیت.80
جدول 4-2- مشخصه های آماری آزمودنیها بر حسب اهمالکاری به تفکیک جنسیت81
جدول 4-3- مشخصه های آماری آزمودنیها بر حسب کمال گرایی به تفکیک جنسیت.82
جدول شماره 4-4: تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون پنج عامل بزرگ شخصیت و اهمال کاری دانشجویان82
جدول شماره 4-5: ضرایب معادله پیش بینی اهمال کاری به وسیله ابعاد شخصیت.83
جدول شماره 4-6: تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون پنج عامل بزرگ شخصیت و کمال گرایی دانشجویان.84
جدول شماره 4-7: ضرایب معادله پیش بینی کمالگرایی به وسیله ابعاد شخصیت.84
جدول 4-8- نتایج آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی رابطهکمال گرایی و اهمال کاری دانشجویان86
جدول 4-9- نتایج آزمون t گروههای مستقل برای مقایسه ابعاد شخصیت در بین دو جنس.86
جدول4-10- نتایج آزمون لون برای مشخص کردن شرط همگنی واریانس87
جدول 4-11- نتایج آزمون t گروههای مستقل برای مقایسه اهمال کاری در بین دو جنس87
جدول4-12- نتایج آزمون لون برای مشخص کردن شرط همگنی واریانس 88
جدول 4-11- نتایج آزمون t گروههای مستقل برای مقایسه کمالگرایی در بین دو جنس. 88
چکیده
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 03:01:00 ب.ظ ]
|