سیستم مدیریت کیفیت، ارتباط با مشتری |
H2c (شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق (سینق و همکاران، 2011) 1-9) واژهها و اصطلاحات تخصصی 1-9-1) تعاریف مفهومی[14] بیان مسأله به صورت مبهم و غیر دقیق، به جای اینکه پژوهشگر را به منابع اطلاعاتی مناسب و صحیح هدایت کند، موجب گمراهی او میشود. هنگام بیان مسأله، پژوهشگر باید پدیدههای مورد پژوهش را روشن سازد و دقیقاً مشخص کند که مفاهیم و نمادهای مورد استفاده در مسأله دارای معانی خاصی هستند یا خیر. درهرصورت، پژوهشگر موظف است که واژههای مطرح شده در مسأله را معین و دقیق تعریف کند. برای این تعریف میتوان از دانشنامهها، فرهنگ لغات، فرهنگنامههای آماری، روانشناسی و تربیتی استفاده کرد. گاهی اوقات پژوهشگر ممکن است به پژوهشهایی که در گذشته انجام شدهاست، مراجعه کند (دلاور،1391، ص54). 1-9-1-1) سیستم مدیریت کیفیت استاندارد ایزو سری 9000: مجموعهی اساسی از الزامات سیستم مدیریت کیفیت برای اطمینان از اینکه فرآیند، قادر است به طور مداوم محصولاتی متناسب با انتظارات مشتری تولید کند. 1-9-1-2) فرآیندهای داخلی: کلیهی فعالیتهای درونی سازمان که بر کیفیت تأثیرگذار بوده و باید برنامه ریزی، کنترل و مستندسازی شود. 1-9-1-3) ارتباط با مشتریان: راهبرد کلی تجاری است که شرکتها را قادر به مدیریت مؤثر ارتباط با مشتری می کند. 1-9-1-4)ارتباط با تأمینکنندگان: کلیهی فعالیتهای تأمین مواد، محصولات و خدمات برای ایجاد افزایش ارزش و ایجاد اطمینان و ثبات بیشتر. 1-9-1-5) عملکردعملیاتی: دستورالعملهای عملیاتی که تمام جوانب فرآیند تولید را کنترل می کند و منجر به ایجاد ارزش در سازمان میگردد. 1-9-2) تعاریف عملیاتی در تعاریف عملیاتی برای معین کردن مفاهیمی که در حیطههای ذهنی و احساسی و نگرشی قرار دارند بسیار مهم هستند. عملیاتی کردن یک مفهوم یا تعریف عملیاتی آن از طریق دقت در ابعاد و خصوصیات رفتاری متعلق به آن مفهوم و طبقه بندی کردن آن ابعاد به عناصر قابل مشاهده و قابل اندازه گیری میسر است. تعریف عملیاتی با مشخص کردن اینکه پژوهشگر برای اندازه گیری متغیر، باید چه کاری انجام دهدف متغیر را تعریف می کند و به آن مفهوم میدهد(همان منبع، ص43). در این تحقیق، تعاریف عملیاتی متغیرها بصورت زیر میباشد:
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-13] [ 03:47:00 ب.ظ ]
|